Orbánov Fidesz: Reklama pácha veľké sociálne škody a kazí mládež

, ČTK Foto: SITA

Maďarský parlament nakoniec schválil novú kontroverznú daň, ktorá pripraví veľké firmy z mediálnej oblasti o podstatnú časť výnosov z reklamy.

Mediálne firmy s ročným obratom nad 500 miliónov forintov (asi 1 636 000 eur) budú musieť odteraz odvádzať až 40 percent príjmov z reklamy do štátneho rozpočtu.

Za daň hlasovali poslanci strany premiéra Viktora Orbána Fidesz a krajne pravicovej strany Jobbik. Zástupcovia vládnej strany potrebu novej dane zdôvodnili tým, že reklama podľa nich pácha veľké sociálne škody a kazí mládež. Kritici z radov opozície ale tvrdia, že Orbán chce novou daňou pripraviť veľká nezávislé médiá o zdroj príjmov, a dostať ich tak do závislosti od štátu.

Zákon prešiel parlamentom v stave legislatívnej núdze bez väčšej odbornej diskusie, ktorá by mu predchádzala. Do najvyššej daňovej sadzby 40 percent spadá údajne len súkromná stanica RTL Klub, ktorá je zatiaľ v zisku a nepotrebuje štátnu pomoc. Naproti tomu konkurenčná TV 2, ktorá vykazuje stratu, bude z novej možnosti odpočítať si straty z daní profitovať. TV 2 je od konca minulého roka v rukách podnikateľa blízkeho strane Fidesz.

Súvisiace články

Aktuálne správy