Dominik Hašek s oblečením neuspel, teraz rozbieha biznis s nápojmi

, HN Foto: SITA

Legenda Hašek sa vracia k podnikaniu. Na trh uvádza nápoj Smarty, ktorý má podporovať koncentráciu a myslenie. Bývalý hokejový brankár dúfa, že tento krát bude mať väčší obchodný úspech, než aký zaznamenal so značkou oblečenia Dominator.

Ako informujú české Hospodárske noviny, prvý a donedávna posledný podnikateľský projekt Dominika Haška skončil krachom. Ten čerstvý, nápoj menom Smarty, je skromnejší než značka oblečenia Dominator. Bývalý vynikajúci brankár sa mu môže venovať viac a tak aj dúfa, že sa mu s ním bude dariť lepšie. "Teraz pracujeme hlavne na tom, aby sme naučili ľudí tú vec vôbec poznať, a hlavne aby ju správne chápali," povedal HN po prvých týždňoch od štartu fungovania svojej novej firmy DM Life Hašek.

Tým myslí napríklad to, že keď človek plechovku drinku Smarty uvidí, napadne mu hneď, že ide o energetický nápoj. "Nie je to energetický nápoj, ani si na to nehráme," podotýka Hašek. Podľa neho má jeho pitie skôr podporovať koncentráciu, myslenie, šetrne organizmus harmonizovať.

Nápoj testovalo viedenské laboratórium Akras. Teraz sa stáča v Kralupoch nad Vltavou vo firme MaxDrinks. Zatiaľ si Hašek nechal vyrobiť 40 tisíc štvrťlitrových plechoviek. V dvoch prevedeniach. Prvý je na báze chuti ibišteku a granátového jablka, druhá s príchuťou rastliny Feijoa.

Investície do rozjazdu firmy vyšli Haška približne na milión českých korún (asi 36 443 eur). O ambíciách do budúcnosti je podľa neho zatiaľ hovoriť predčasné. Dnes je Smarty možné kúpiť v šiestich českých reštauráciách, v obchodoch zatiaľ nie. Do ďalšej desiatky obchodných miest, s ktorými už je dohodnutý, chce Hašek nápoj dodať do konca júna. "Ľudia zatiaľ Smarty veľmi nekupujú, nepoznajú to," hovorí pracovník obsluhy podniku, kde už asi mesiac Smarty ponúkajú. Hoci sú na stoloch umiestnené malé reklamné stojančeky, upozorňujúce na prítomnosť Haškovho nápoja, v chladničkách za predajným pultom skôr "dominujú" limonády preverených značiek.

Hašek sa snaží Smarty propagovať, kde sa dá. Na internete umiestňuje fotky zo spoločenských podujatí, ktoré sám navštevuje na facebookový profil značky a z webovej prezentácie firmy je vidieť, že Hašek svojim nápadom na rozdiel od Dominator naozaj viac žije. Do súčasnej podoby ho vraj rozpracúval posledné dva roky. Ochrannú známku na Smarty si nechal patentovať v júni 2013. Skoro presne dva roky po tom, čo skončil s aktívnou hokejovú kariérou. Dvojnásobný víťaz Stanley Cupu, či olympijský víťaz z Nagana, posledné roky ešte občas uvažoval o ďalšom reštarte svojho hokejového života. Ten už je teraz zrejme nadobro passé.

K podnikaniu sa tento skoro už päťdesiatnik vracia po šiestich rokoch od vysporiadania krachu značky Dominator. Firma štyroch spoločníkov fungovala desať rokov. Nikdy sa ale nedostala z červených čísel. "Polovica neúspechu bola, že som nebol pri tom a len to sledoval z diaľky," vysvetľoval krach firmy, ktorý ho mal stáť takmer 100 miliónov korún. Samozrejme nejde o žiadne drobné, ale Hašek svojim hokejovým umom zarobil len v zámorskej NHL takmer 60 miliónov dolárov. To, na koľko ho vyšiel Dominator, dokázal v najlepších rokoch za morom zarobiť za jednu sezónu. Dnes o sebe tvrdí, že je zabezpečný. Aj preto sa rizika neúspechu svojho nového podnikania nebojí. Ani dnes v Smarty nie je sám. V DM Life má Hašek 65procentní podiel, zvyšok patrí jeho spoločníkovi Michalovi Zapletalovi. A s oblečením koketuje aj naďalej. Začal predávať tričká a čiapky s logom líšky a nápisom Smarty, ako doplnkový sortiment svojich drinkov.

Súvisiace články

Aktuálne správy