Talian si nevedel nájsť prácu, vynašiel nové zamestnanie: Sype mu to!

, La Stampa Foto:SITA

Dlho si nemohol nájsť prácu, tak si pracovné miesto vytvoril. Štyridsaťdvaročný Talian Giovanni Cafaro ponúka neobvyklé služby. Stojí vo „frontách“ na akomkoľvek úrade. Účtuje si za to desať eur na hodinu. Dopyt rastie, tvrdí a sníva o tom, že si raz možno založí agentúru.

"Byrokracia a fronty lezú ľuďom na nervy. Ja budem vo fronte čakať miesto tých, ktorí nemajú čas alebo chuť. Nevyhýbam sa ničomu, bankám, poisťovniam ani pošte," povedal talianskemu denníku La Stampa muž, ktorý o prácu v obchode s odevmi prišiel vlani v lete, keď majiteľ obchod zavrel.

Od tej doby rozoslal asi päťsto životopisov, dostal menej ako desať odpovedí. Pozvali ho vraj len na päť pohovorov. V žiadnom neuspel. A muž z Milána nie je sám, v novembri nezamestnanosť v Taliansku vystúpila na 12,7 percent. Talian, ktorý vyštudoval na univerzite komunikáciu, nerezignoval a dumal nad tým, ako sa uživiť inak. "Mal som platiť nájomné, ale žiadny plat. Našťastie nemám rodinu."

Odísť za prácou do zahraničia sa mu nechcelo. "Viem anglicky a mám vysokoškolský titul, ale nechcem ísť do zahraničia. Bola by to porážka. Bolo by to ako hodiť uterák do ringu. Budúcnosť je tu. Moja budúcnosť je tu," tvrdí Talian.

Potom mu napadlo poskytovať nevšedný servis ľuďom, ktorí majú nejaké to euro nazvyš, ale nemajú čas, alebo chuť stáť dlhé hodiny v radoch na úradoch. Svoje služby ponúka po celý týždeň. Okuliare  s kovovým rámom, kožená taška pod pazuchou. Vyzerá to ako manažér. Pretože reklama je dušou obchodu zaplavil Miláno žlto modrými letákmi upozorňujúcimi na jeho služby. A Taliani vraj na jeho ponuku reagujú pozitívne.

Jeho najväčším sponzorom je byrokracia, ktorej sa toľko boja zahraniční investori. "Byrokracia v Taliansku je smrtiaca. Priveľa termínov a za dverami vás čakajú nervózni úradníci. Niekedy stačí poskytnúť správne informácie a zefektívniť postupy,“ tvrdí muž s dvoma mobilnými telefónmi.“Pýtam si 10 euro za hodinu, myslím, že to je spravodlivá cena. Oveľa lepšie si však zarobím, ak môžem vybaviť viac zákazníkov v jednej fronte."

Napríklad na finančnom úrade je už údajne ako doma. "Fronty na zaplatenie dane z nehnuteľností sú mojim denným chlebom," hovorí a pochvaľuje si, ako dopyt rastie. "Priemerne ma oslovia dvaja zákazníci denne, ale práca pribúda. Ľudia veria, že ide o užitočnú službu. Už mi volali z Rimini. La Spezie, Neapola. Ak všetko pôjde dobre, budem môcť založiť vlastnú agentúru."
 

Súvisiace články

Aktuálne správy