Dôvera nemeckých spotrebiteľov sa ďalej zlepšuje

Index spotrebiteľskej dôvery zameraný do budúcnosti pre január vzrástol na 7,6 bodu z úrovne 7,4 bodu v predchádzajúcom mesiaci

Spotrebiteľská dôvera v Nemecku posilnila na takmer šesťapolročné maximum. Vyplýva to z údajov, ktoré uverejnila v piatok agentúra GfK. Jej index spotrebiteľskej dôvery zameraný do budúcnosti pre január vzrástol na 7,6 bodu z úrovne 7,4 bodu v predchádzajúcom mesiaci. Znamená to, že ochota spotrebiteľov míňať je najvyššia od decembra 2006. Spotrebitelia veria, že nemecká ekonomika stále viac naberá na sile a jej vyhliadky hodnotia najoptimistickejšie od júla 2012, uviedla ďalej GfK vo vyhlásení.

Nemecká ekonomika počas prvých rokov dlhovej krízy v eurozóne vykazovala silný rast a po oslabení v závere vlaňajška sa v prvom kvartáli tohto roka opäť zotavila. V treťom kvartáli však rast spomalil na úroveň 0,3 % a za celý rok 2013 vláda v Berlíne očakáva posilnenie výkonu ekonomiky iba o 0,5 %. Vďaka zlepšeniu podmienok v globálnej ekonomike, očakávanému rastu investícií a silnejšiemu domácemu dopytu by mal podľa vládnych prognóz hrubý domáci produkt Nemecka v roku 2014 posilniť o 1,7 %.

Súvisiace články

Aktuálne správy