Let bez kriku detí: Prvé aerolinky ho ponúkajú za príplatok

, idnes;lad Foto:SITA

Letecké spoločnosti vymysleli nový spôsob, ako si zvýšiť príjmy a súčasne aj niektorým cestujúcim spríjemniť rokov. Začínajú od seba v lietadle separovať dospelých cestujúcich a rodiny s deťmi, ktoré sú často zdrojom veľkého hluku.

S vyhradeným miestom ďaleko od detí prišli ako prvé ázijské aerolinky. Po Air Asia X a Malaysia Airlines začala tento týždeň ponúkať "tiché" miesta aj spoločnosť Scoot, nízkonákladová odnož renomovaných Singapore Airlines .

Ľudia si pri rezervácii môžu vybrať špeciálnu sedačky v zóne s názvom "ScootinSilence". Okrem mierne väčšieho priestoru pre nohy dopravca garantuje, že v tejto zóne nebude sedieť žiadne dieťa do 12 rokov. "Je to skvelá ponuka pre tých, ktorí chcú mať istotu, že deti budú ďaleko od ich miesta v inej časti lietadla," hovorí Campbell Wilson, šéf Scoot.

Scoot ponúka vo svojich lietadlách Boeing 777-200 pre celkom 402 cestujúcich tiché sedadlá celkom pre 41 miest v radoch 21 až 25, teda hneď za biznis triedou v prednej časti lietadla pred krídlom. Cestujúci môžu mať istotu , že hluk zo zadnej časti lietadla budú počuť len tlmene. Príplatky za lepšie miesta začínajú v prepočte na 10 eurách za každý let, líši sa ale podľa dĺžky letu i obsadenosti lietadla, v mnohých prípadoch tak príplatok dosahuje aj dvojnásobok.

Lietanie bez hluku detí je zatiaľ špecialitou ázijských dopravcov. Napríklad Malaysia Airlines zakazuje na svojich letoch s Airbusom A380 vstup detí do 12 rokov na hornú palubu, kde je napríklad aj biznis trieda. Už skôr vo svojich Jumbo lietadlách zakázali deťom úplne vstup do prvej triedy. Podobný model ako Scoot má už niekoľko mesiacov Air Asia X: deti do 12 rokov nesmú sedieť v prvých siedmich radoch, ktoré aerolinka ponúka za príplatok ostatným cestujúcim.

Súvisiace články

Aktuálne správy