Maloobchodný predaj v Nemecku vo februári prekvapujúco klesol o 1,1 %

Berlín 30. marca (TASR) – Maloobchodný predaj v Nemecku vo februári prekvapujúco klesol, medzimesačne o 1,1 %, a to aj napriek zníženiu nezamestnanosti. Na príčine je zdražovanie energií, pre ktoré domácnostiam zostáva menej peňazí na nákup iných položiek. Informoval o tom dnes spolkový štatistický úrad.
Analytikov takýto výsledok prekvapil, pretože po januárovom znížení tržieb nemeckých maloobchodníkov o 1,2 % očakávali, že vo februári už predaj ožije a vzrastie medzimesačne o 1,1 %.
V medziročnom porovnaní sa maloobchodné tržby v najväčšej ekonomike eurozóny zvýšili o 1,7 %. Teda rovnako, ako v prvom mesiaci tohto roka.
Nákupná nálada nemeckých spotrebiteľov je pritom kľúčovým indikátorom výkonu celej ekonomiky, keďže ich výdavky sa podieľajú viac ako 50 % na celkovej výške hrubého domáceho produktu. Okrem toho, od nemeckého trhu sú závislé štáty strednej a východnej Európy, vrátane Slovenska, pretože tam smeruje väčšina ich exportu.
"Slabé februárové výsledky maloobchodu by sa však nemali príliš preceňovať," upozornil Jens Kramer, analytik spoločnosti Nord LB a pripomenul, že situácia na nemeckom trhu práce sa síce mierne, ale vytrvalo zlepšuje. Očakáva preto, že výdavky domácností v nasledujúcich mesiacoch výrazne podporia ekonomiku.
Informovali o tom agentúra Bloomberg a RTTNews.

Súvisiace články

Aktuálne správy