PRIESKUM Mobilné zobrazenie e-shopu môže ovplyvniť jeho miesto vo vyhľadávaní

Jednými z kľúčových potrieb obchodníkov pri riešeniach pre ich e-shopy sú jednoduchosť užívateľského rozhrania a flexibilita. Dobre vyladené mobilné zobrazenie e-shopu im totiž môže získať lepšiu pozíciu vo výsledkoch vyhľadávania prostredníctvom Googlu. Zistenia vyplývajú z aktuálneho prieskumu agentúry Behavio pre spoločnosť Upgates.

„Dlhodobo vnímame, že jednoduché užívateľské rozhranie je absolútnym základom akéhokoľvek riešenia. Pri e-shopoch sú to navyše aj flexibilita, ktorú prináša široký výber šablón a modulovateľnosť. Google dnes webové stránky prezerá a indexuje primárne v mobilnom zobrazení. Dobre vyladené mobilné zobrazenie e-shopu preto môže pomôcť k získaniu lepšej pozície v rámci organického vyhľadávania,“ priblížil Martin Pech zo spoločnosti.

Pri moderných riešeniach e-shopov by podľa neho mala optimalizácia dosahovať čo najlepšie výsledky aj v zmysle metriky Google Page Speed Insights. Rovnako dôležitý je aj čas načítania. Pech dodal, že podľa spoločnosti Google môže pri e-shopoch už jedna sekunda načítavania ovplyvniť konverzný pomer stránky až o 20 %.

Prevádzkovatelia e-shopov vnímajú podľa prieskumu citlivo aj cenovú politiku, spoľahlivosť a komunikáciu s poskytovateľom. Pri cenovej politike respondenti preferujú jednoznačne nastavené podmienky, bez ďalších doplatkov či množstevné zľavy pri viac e-shopoch od jedného dodávateľa.

Prieskum taktiež ukázal, že respondenti očakávajú spoľahlivosť riešenia a rýchlu pomoc pri riešení problémov. „Veľmi dôležitý je pre e-shopy vývoj nových funkcií, ktorý im pomáha udržať krok s rastúcimi nárokmi spotrebiteľov. Prevádzkovatelia e-shopov tiež hľadajú riešenie, ktoré sa bude ich potrebám prispôsobovať a ktoré ich podnikanie nebude obmedzovať v raste,“ uzavrel Pech.

Viac o téme: eshop , Google , prieskum

Súvisiace články

Aktuálne správy