Francúzske supermarkety čaká nová povinnosť: Takýto tovar musia označiť

Francúzske supermarkety budú musieť od 1. júla označovať tovar, kde sa zmenšil obsah balenia, ale cena zostala rovnaká alebo stúpla. Nariadila im to vláda v snahe bojovať proti fenoménu takzvanej shrinkflácie. Ten sa rozšíril najmä v posledných dvoch rokoch v reakcii na infláciu, ktorá za toto obdobie v potravinárskom sektore presiahla 20 percent. Informuje o tom web ekonomického denníka Les Echos.

„Zvýšenie ceny v pomere k množstvu môže byť pre spotrebiteľov v momente nákupu ťažko postrehnuteľné,“ uviedlo v piatok francúzske ministerstvo hospodárstva a financií. Vyhláška preto požaduje, aby sa informácie o zmene obsahu uvádzali počas dvoch mesiacov. Zabezpečiť to budú musieť distribútori.

Nový predpis sa bude vzťahovať na potraviny a spotrebné výrobky vo výrobných obaloch. Týkať sa teda bude napríklad ryže, cestovín, konzerv, nápojov, pracích prostriedkov a prostriedkov osobnej hygieny.

„Informácia má uvádzať zmenu ceny v závislosti od hmotnosti, aby spotrebiteľ poznal jej skutočný vývoj. Shrinkflácia je podvod a my s ním skoncujeme. Chcem obnoviť dôveru spotrebiteľov a k tomu patrí transparentnosť,“ uviedol francúzsky minister hospodárstva a financií Bruno Le Maire. Minister už v januári označil praktiky výrobcov za škandalózne a podvodné.

Združenie Foodwatch zistilo, že k väčšiemu zníženiu množstva bez zníženia konečnej ceny sa uchýlili desiatky značiek, vrátane Carrefouru, Findusu, Lipton IceTea, Lay’s alebo Amora. Niekedy začali požadovať rovnakú cenu za balenie aj s o 20 percent menším obsahom. Reťazec Carrefour sa už skôr rozhodol sám začať zákazníkov na nový pomer ceny a obsahu upozorňovať.

Viac o téme: Francúzsko , označenie , shrinkflácia , supermarkety , tovar

Súvisiace články

Aktuálne správy