Značka Škoda Auto chce tento rok posilniť pozíciu na slovenskom trhu

Dovozca vozidiel Škoda na Slovensko očakáva, že táto česká značka tento rok posilní svoju pozíciu na slovenskom trhu, kde má dlhodobo najväčší podiel na registráciách nových osobných vozidiel. Novinárom to v stredu povedal konateľ spoločnosti Škoda Auto Slovensko Jaroslav Hercog.

„Očakávame, že by sme svoju pozíciu mohli zvýšiť cez úroveň 20 či 21 percent,“ poznamenal Hercog. Dodal, že skrátiť by sa mala doba dodania vozidiel zákazníkom, ktorú v minulosti ovplyvnil napríklad nedostatok čipov. Podľa neho prakticky pri všetkých modeloch sa slovenská divízia Škoda Auto dostáva na štandardnú dodaciu dobu troch mesiacov.

Vlani automobilka Škoda zvýšila svoj podiel na trhu s novými osobnými vozidlami na Slovensku na 19,79 percenta z predvlaňajších 17,57 percenta. Celkovo v krajine umiestnila 17 419 vozidiel, čo oproti predchádzajúcemu roku predstavuje nárast o štvrtinu. Podľa Hercoga výsledky ovplyvnilo aj dokončenie nevybavených objednávok z predchádzajúcich rokov.

Celkový predaj osobných áut na Slovensku sa vlani zvýšil dvojciferne, v krajine bolo zaregistrovaných 88 003 nových osobných vozidiel. Výsledky ale ešte zaostali za rekordným rokom 2019. Hercog na tento rok očakáva stagnáciu slovenského trhu, ktorý podľa neho ovplyvní dopady vysokej inflácie a cien energií.

Viac o téme: čipy , predaj áut , registrácie , Škoda Auto , Slovensko

Súvisiace články

Aktuálne správy