Letecká spoločnosť naúčtovala britským dôchodcom takmer 130 eur za vytlačenie leteniek. Nespravte túto chybu!

V úplnom šoku zanechala letecká spoločnosť Ryanair postarší britský manželský pár, ktorému za vytlačenie palubných vstupeniek na letisku naúčtovala 110 libier (127,59 eura), napísal dnes spravodajský web BBC. Ryanair svoj postup obhajuje a uviedol, že poplatok bol v súlade s jeho pravidlami.

Sedemdesiatdeväťročná Ruth a 80-ročný Peter Jaffeovi povedali v relácii BBC Radio 4 Today, že boli nútení peniaze spoločnosti zaplatiť po tom, ako si omylom stiahli spiatočné letenky namiesto leteniek odletových. Incident vyvolal pobúrenie na sociálnych sieťach, kde sa mnohí používatelia sťažovali na poplatky tejto nízkonákladovej spoločnosti. Odborník na práva spotrebiteľov Martyn James sa domnieva, že skúsenosť tohto páru mnoho ľudí vytočila, pretože neočakávané poplatky postihli aj mnohých ďalších cestujúcich.

Manželia Jaffeovi leteli v piatok z londýnskeho letiska Stansted do francúzskeho mesta Bergerac. Jaffeová uviedla, že internetové stránky spoločnosti Ryanair jej pripadali „veľmi neprehľadné“, no napriek tomu si myslela, že sa jej podarilo letenky vytlačiť deň pred odletom. Až keď dorazila na letisko, zistila, že omylom vytlačila zlé letenky.

„Potom mi povedali, že musím ísť na priehradku Ryanairu, aby som dostala palubnú vstupenku, a tam mi naúčtovali 55 libier na osobu,“ uviedla. „Bola som zdesená,“ dodala. Jaffe povedal, že nemali inú možnosť ako poplatok zaplatiť, pretože na nich vo Francúzsku niekto čakal.

V nedeľu ich dcéra napísala na sociálnu sieť X (predtým Twitter): „110 libier za dva kusy papiera, ktorých vytlačenie trvalo minútu. Hanbite sa.“ Dcéra tiež uviedla, že jej rodičia museli Ryanairu zaplatiť príplatok za to, aby mohli sedieť vedľa seba, pretože jej otec je zdravotne postihnutý.

Ako reaguje letecká spoločnosť?

Príspevok si na internete zobrazilo na 13 miliónov užívateľov, niektorí napríklad poukázali na to, že by bolo lacnejšie si tlačiareň kúpiť v najbližšom obchode, zatiaľ čo ďalší volali po zákonoch na ochranu seniorov. Na otázku ohľadom vlny reakcií, ktoré opis udalostí spustil, Jaffeová odpovedala: „Myslím, že ľudia Ryanair nenávidia. Ak ste senior a nevyrastali ste s počítačmi, môže to byť veľmi ťažké.“

„Všetci cestujúci, ktorí cestujú so spoločnosťou Ryanair, súhlasia s tým, že sa pred príchodom na letisko odbavia on-line, a všetkým cestujúcim je 24 hodín pred odletom zaslaný e-mail alebo SMS s upozornením, aby tak urobili… Ľutujeme, že títo cestujúci ignorovali e-mailovú upomienku a neodbavili sa on-line,“ reagovala spoločnosť.

Viac o téme: letecká spoločnosť , letenky , letisko , letné dovolenky , poplatky , Ryanair

Súvisiace články

Aktuálne správy