
Podľa prieskumu spoločnosti DPD E-shopper barometer sú Slováci v prístupe k životnému prostrediu pri internetových nákupoch zodpovednejší ako priemerní Európania.
Zodpovedný prístup k životnému prostrediu je podľa zákazníkov dôležitou súčasťou internetového obchodu. Až 73 percent ľudí, ktorí pravidelne nakupujú na internete, si myslí, že značky a firmy by mali byť environmentálne zodpovedné, pričom takmer dve tretiny z nich pri nákupe uprednostnia produkty šetrné k životnému prostrediu vždy, keď je to možné. „Takmer polovica zákazníkov (48 percent) je ochotná si dokonca za produkty a služby priplatiť, ak vedia, že sú šetrné k životnému prostrediu,“ vysvetľuje Andrea Bačíková, marketingová a PR manažérka DPD na Slovensku.
Zodpovednosť k životnému prostrediu je pritom na Slovensku vyššia ako európsky priemer. Podľa prieskumu uprednostňuje ekologické produkty a služby každý druhý európsky zákazník internetových obchodov a ochotu priplatiť si vyjadrilo 43 percent ľudí. „Ukazuje sa, že životné prostredie je pre slovenských zákazníkov veľmi dôležitá téma a internetové obchody, ktoré chcú byť dlhodobo úspešné, by očakávania zákazníkov mali zohľadniť,“ hovorí Bačíková. Ak bude obchod zodpovedne pristupovať k prírode, využívať recyklované materiály a spolupracovať so zodpovednými dodávateľmi, môže si tak získať dôveru zákazníkov.