Zisk automobilky Hyundai klesol v 1. štvrťroku o vyše 40 %

Juhokórejská automobilka Hyundai Motor oznámila za 1. štvrťrok pokles zisku o vyše 40 % na najnižšiu úroveň za kvartál v poslednom desaťročí. Dôvodom je prepad dopytu po autách v dôsledku rozšírenia nového koronavírusu, ktorý zasiahol ekonomickú aktivitu po celom svete.
Po tom, ako pandémia nového koronavírusu prinútila vlády vo svete zatvoriť veľký počet firiem a predajní a obmedziť voľný pohyb obyvateľov, dopyt začal prudko klesať. Najskôr zaznamenal prepad v Číne, z ktorej sa nový koronavírus začal šíriť, nasledovala Južná Kórea a ďalšie ázijské štáty a od marca Európa a Spojené štáty.
Podľa údajov spoločnosti Hyundai, ktoré zverejnila agentúra Reuters, čistý zisk za obdobie január až marec dosiahol 463 miliárd wonov (345,61 milióna eur). Oproti rovnakému obdobiu minulého roka to znamená pokles o 44 %. Výsledok tak zaostal za odhadmi analytikov, ktorí počítali so ziskom na úrovni 607 miliárd wonov.
Prevádzkový zisk klesol o 5 % na 864 miliárd wonov pri poklese tržieb o 6 %. Juhokórejská automobilka zároveň dodala, že vzhľadom na vývoj situácie očakáva v 2. kvartáli ďalšie zhoršenie svojich výsledkov.

Súvisiace články

Aktuálne správy