Trh s pochutinami v SR rastie, predaje dosiahli takmer 100 mil. eur

Obľúbenosť slaných snackov a pochutín na slovenskom trhu rastie. Viedla v roku 2016 k celkovým maloobchodným tržbám na úrovni takmer 100 miliónov eur ročne. Táto kategória sa v SR radí medzi 10 najpredávanejších potravinárskych kategórií. Vyplýva to z aktuálneho prieskumu spoločnosti Nielsen na Slovensku.
Slovenskí spotrebitelia podľa prieskumu vlani nakúpili v maloobchode 16,2 miliónov kilogramov slaných pochutín, čo v porovnaní s predchádzajúcim rokom zodpovedá 5-% nárastu.
Najväčšiu časť kategórie, takmer jednu tretinu tržieb, tvoria slané zemiakové čipsy, ktorým sa v medziročnom porovnaní darilo najviac. Navýšili tržby až o 11 % a „potiahli“ celú kategóriu.
Darilo sa aj segmentu tyčiniek, praclíkov a chlebových čipsov, ktorý tvorí až pätinu tržieb a zaznamenal 6-% medziročný nárast.
Extrudovaných slaných produktov sa predalo za 18,2 milióna eur, pričom táto kategória zaznamenala medziročný nárast o 4 %, čo je mierne pomalšie tempo rastu oproti čipsom, tyčinkám a praclíkom. Naopak, tretiemu najvýznamnejšiemu segmentu z hľadiska tržieb – slaným orieškom, ktoré sú zároveň najdrahším segmentom slaných pochutín, sa nedarilo a zaznamenali pokles o 4 %.

Súvisiace články

Aktuálne správy