Americký výrobca hračiek Mattel oznámil za 1. štvrťrok vyššiu stratu, než sa očakávalo. Horšie výsledky oproti odhadom zverejnila firma aj v oblasti tržieb.
Spoločnosť uviedla, že za 1. štvrťrok zaznamenala stratu 113,2 milióna USD (105,35 milióna eur), čo na akciu predstavuje 33 centov. Na porovnanie, v 1. štvrťroku minulého roka firma vykázala stratu 73 miliónov USD (21 centov/akcia).
Po úprave o mimoriadne položky dosiahla strata 32 centov na akciu. Spoločnosť tak zaostala za odhadmi analytikov, ktorí počítali so stratou na úrovni iba 17 centov/akcia.
Tržby za prvé tri mesiace tohto roka dosiahli 735,6 milióna USD, čo medziročne znamená pokles o 15 %. Dôvodom je znížený dopyt po výrobkoch firmy, keďže spotrebitelia po náročnom vianočnom období obmedzili nákupy. Aj výsledok v oblasti tržieb tak zaostal za očakávaniami ekonómov. Tí čakali tržby nad 810 miliónov USD.
Pod pokles tržieb sa podpísal najmä región Severnej Ameriky, kde klesli až o 23 %. Na medzinárodných trhoch pokles tržieb predstavoval 2 %.
Z jednotlivých divízií firmy výrazne klesol dopyt po bábikách Barbie. V porovnaní s 1. kvartálom minulého roka klesli tržby z predaja bábik Barbie o 13 %. To znamená pokles tržieb v tomto segmente už druhý štvrťrok po sebe.