Kalifornský ranč Michaela Jacksona sa stále nedarí predať, preto Neverland za 100 miliónov dolárov skúšajú sprostredkovatelia ponúkať v Ázii. Šanca je tentoraz väčšie, zámožní Číňania sú totiž v poslednom čase najväčšími investormi do amerických nehnuteľností.
Statok, ktorý sa v súčasnosti predáva pod názvom Sycamore Valley Ranch, je na trhu s nehnuteľnosťami od mája, uviedla BBC. Po neúspešnom vyše polroku, sa makléri čoraz viac zameriavajú na zámožných ľudí z Ázie.
Spevák kúpil ranč v roku 1988 za 19,5 milióna dolárov a prekrstil ho na Neverland, podľa ostrova Petra Pana. Podľa hongkonskej spoločnosti Luxify, ktorá sa zaoberá luxusným tovarom predovšetkým z druhej ruky, sa Jacksonov statok s neslávnu povesťou predáva za 100 miliónov dolárov, čo je v prepočte 2,7 miliardy korún.
Neverland s rozlohou 1214 hektárov leží v údolí Santa Ynez v Kalifornii v USA. Ranč, kde je okrem iného železničná stanica, šesť spální alebo kino pre 50 ľudí, zostal tak povediac visieť vo vzduchoprázdne po Jacksonovej smrti v roku 2009. Sám Jackson sa však od ranča dištancoval v roku 2005, kedy bol zbavený obvinenia, že na ranči zneužíval deti.
Aj keď sa online firma Luxify rozbehla až v marci a pobočky má v Londýne a Singapure, väčšina jej zákazníkov pochádza práve z Ázie. To je práve dôvod, prečo sú majitelia spoločnosti presvedčení, že niekdajší Neverland nájde kupca práve na tomto kontinente, s najväčšou pravdepodobnosťou v Číne. "Musíte si uvedomiť, že Číňania sú najväčšími zahraničnými investormi na trhu s nehnuteľnosťami v Spojených štátoch," vysvetľuje jeden zo zakladateľov Luxify Alexis Zirah.
To potvrdzujú aj štatistiky Národnej asociácie amerických realitných kancelárií. Podľa nich čínski investori kúpili v USA od marca 2014 počas nasledujúcich dvanástich mesiacov rezidenčné nehnuteľnosti v hodnote 22 miliárd amerických dolárov. To je oproti predchádzajúcemu roku nárast 72 percent. Preto je pochopiteľné, že Neverland sa objavil povedľa iných nehnuteľností amerických celebrít, ktoré má v ponuke práve Luxify špecializujúca sa na ázijskú klientelu. Nedávno sa na jej webe objavil aj dom basketbalovej hviezdy Michaela Jordana, ktorý sa nehnuteľnosti snaží predať už niekoľko rokov.