Jacksonov ranč Neverland nikto nechce, realitka ho skúša ponúkať Číňanom

, BBC;iDnes Foto: YT/WSJ

Kalifornský ranč Michaela Jacksona sa stále nedarí predať, preto Neverland za 100 miliónov dolárov skúšajú sprostredkovatelia ponúkať v Ázii. Šanca je tentoraz väčšie, zámožní Číňania sú totiž v poslednom čase najväčšími investormi do amerických nehnuteľností.

Statok, ktorý sa v súčasnosti predáva pod názvom Sycamore Valley Ranch, je na trhu s nehnuteľnosťami od mája, uviedla BBC. Po neúspešnom vyše polroku, sa makléri čoraz viac zameriavajú na zámožných ľudí z Ázie.

Spevák kúpil ranč v roku 1988 za 19,5 milióna dolárov a prekrstil ho na Neverland, podľa ostrova Petra Pana. Podľa hongkonskej spoločnosti Luxify, ktorá sa zaoberá luxusným tovarom predovšetkým z druhej ruky, sa Jacksonov statok s neslávnu povesťou predáva za 100 miliónov dolárov, čo je v prepočte 2,7 miliardy korún.

Neverland s rozlohou 1214 hektárov leží v údolí Santa Ynez v Kalifornii v USA. Ranč, kde je okrem iného železničná stanica, šesť spální alebo kino pre 50 ľudí, zostal tak povediac visieť vo vzduchoprázdne po Jacksonovej smrti v roku 2009. Sám Jackson sa však od ranča dištancoval v roku 2005, kedy bol zbavený obvinenia, že na ranči zneužíval deti.

Aj keď sa online firma Luxify rozbehla až v marci a pobočky má v Londýne a Singapure, väčšina jej zákazníkov pochádza práve z Ázie. To je práve dôvod, prečo sú majitelia spoločnosti presvedčení, že niekdajší Neverland nájde kupca práve na tomto kontinente, s najväčšou pravdepodobnosťou v Číne. "Musíte si uvedomiť, že Číňania sú najväčšími zahraničnými investormi na trhu s nehnuteľnosťami v Spojených štátoch," vysvetľuje jeden zo zakladateľov Luxify Alexis Zirah.

To potvrdzujú aj štatistiky Národnej asociácie amerických realitných kancelárií. Podľa nich čínski investori kúpili v USA od marca 2014 počas nasledujúcich dvanástich mesiacov rezidenčné nehnuteľnosti v hodnote 22 miliárd amerických dolárov. To je oproti predchádzajúcemu roku nárast 72 percent. Preto je pochopiteľné, že Neverland sa objavil povedľa iných nehnuteľností amerických celebrít, ktoré má v ponuke práve Luxify špecializujúca sa na ázijskú klientelu. Nedávno sa na jej webe objavil aj dom basketbalovej hviezdy Michaela Jordana, ktorý sa nehnuteľnosti snaží predať už niekoľko rokov.

Súvisiace články

Aktuálne správy