Ako utrhnutá z reťaze: Firma Apple medziročne narástla o dve tretiny

, ČTK Foto: brandz

Hodnota značky Apple je už údajne 247 miliárd dolárov, čo znamená medziročný nárast o 67 %. Druhý Google rástol "len" o 9 % a jeho hodnota je teraz 173 miliárd dolárov. Vyplýva to z nového rebríčka BrandZ Top100 Most Valuable Global Brands agentúry Millward Brown.

Najhodnotnejšou značkou sveta zostáva Apple, druhým v poradí je Google a tretia pozícia patrí Microsoftu. Jeho hodnota je aktuálne 115 miliárd dolárov, čo predstavuje medziročný rast o pekných 28 %. Novinka AppleWatch sa síce ukazuje ako hit sezóny, ale za úspechom značky Apple stojí predovšetkým úspech iPhone 6, ktorý bol hlavným ťahúňom rastu hodnoty tejto značky.

Celková hodnota všetkých Top100 najcennejších značiek je 3,3 bilióna dolárov, čo je oproti roku 2014 nárast o 14 % a za desať rokov existencie rebríčku celých 126 %.

Najrýchlejšie rastúcou kategóriou (+ 24 %) sa stali technológie. Technologické značky v top 100 majú hodnotu vyššiu ako 1 bilión dolárov, čo je takmer tretina hodnoty všetkých značiek v rebríčku.

Najrýchlejšie rastúcou značkou minulého roka bol Facebook s 99 % rastom, vďaka svojej úspešnej stratégii akvizícií a integrácii ostatných sociálnych aplikácií ako sú Instagram a WhatsApp, a pochopenie, ako speňažiť a vyťažiť ich potenciál.

E-commerce posilňuje značky obchodníkov ako je Alibaba, po vstupe  do rebríčka predstihla Amazon. Čínsky vodca v elektronických komerčných transakciách Alibaba vstúpil do rebríčka s hodnotou 66,4 miliardy dolárov. Najhodnotnejšou obchodnou značkou v sektore e-commerce sú Alibaba a Amazon, ktoré ani nemajú kamenné predajne, ich hodnota je väčšia než značka Walmart s 11 tisíckami obchodov po celom svete.

SAP a Deutsche Telecom sú na špici európskej časti rebríčka. SAP si udržal prvé miesto medzi značkami kontinentálnej Európy s 38,2 miliardami dolárov, čo je 5 % navýšenie hlavne vďaka masívnym investíciám do cloudových technológií, Deutsche Telecom tiež zostáva na svojej druhej pozícii.

Sektoru luxusného tovaru stále dominujú európske značky, patrí im 8 priečok z desiatich. Sú medzi nimi francúzska značka Louis Vuitton, Hermès alebo Chanel. Potenciálnou hrozbou pre silnú európsku pozíciu v tejto oblasti môže byť fakt, že obaja nováčikovia v rebríčku, Michael Kors a Tiffany, prichádzajú odinakiaľ.

Z ďalších značiek kontinentálnej Európy, ktoré si viedli veľmi dobre, môžeme menovať diskontné reťazec ALDI, ktorého hodnota vzrástla o 22 % na 11,7 miliardy dolárov. Medzi úspešné patrí tiež DHL s rastom o 19 % na 16,3 miliardy dolárov a Deutsche Telekom s ING Bankou, obaja s nárastom o 18 % na hodnoty 33,8 miliardy a 11,6 miliardy USD.

Kto rástol za desať rokov najviac
Jedna zo štyroch nemeckých značiek v európskej top 10 je BMW, po predstavení nových modelov je na štvrtej pozícii s hodnotou 26,3 miliardy dolárov. Objem predaja vzrástol o 9 %, hodnota značky o 2 %, čo zhruba kopíruje celosvetový trend rastu hodnoty značky medzi globálnymi značkami vozidiel.

Posledné miesto v prvej európskej päťke zaberá iná francúzska značka, L'Oréal Paris. Výrobca osobnej starostlivosti si uchoval svoju hodnotu značky na 23,4 miliardy dolárov, aj keď jeho výsledky rastu na americkom trhu nedosiahli predpokladané hodnoty.

Rebríček BrandZ Top 100 najhodnotnejších globálnych značiek zostavuje agentúra Millward Brown. Pre výpočet hodnoty značky zohľadňuje okrem finančných ukazovateľov aj názory a postoje súčasných aj potenciálnych spotrebiteľov.

Súvisiace články

Aktuálne správy