Občania vlani uskutočnili cez ÚPVS vyše 200.000 elektronických podaní

Viac než 5,4 milióna elektronických schránok zriadil štát každému občanovi Slovenska, čím vytvoril predpoklady na poskytovanie elektronických služieb. V súčasnosti je už na Ústrednom portáli verejnej správy (ÚPVS) dostupných 157 elektronických služieb a v budúcnosti pribudnú ďalšie.
Ako uviedol na nedávno skončenej Jarnej konferencii ITAPA 2015 generálny riaditeľ Národnej agentúry pre sieťoví a elektronické služby (NASES) Rastislav Janota, elektronickú komunikáciu s úradmi občania už využívajú. Za rok 2014 uskutočnili cez ÚPVS vyše 200.000 elektronických podaní a za prvé štyri mesiace tohto roku viac ako 70.000.
Podľa jeho slov občania môžu využívať niekoľko desiatok elektronických služieb na jednotnom portáli verejnej správy www.slovensko.sk, vďaka ktorému sa dostanú k rôznym informáciám a elektronickým službám štátu. Zatiaľ je spracovaných 35 zo 110 životných situácií, ktoré občan najčastejšie rieši v komunikácii s úradmi. Ako ďalej uviedol, ide o končiaci sa projekt v rámci OPIS, ktorý reálne odštartoval elektronickú komunikáciu inštitúcií s občanmi či podnikateľmi. V budúcnosti pribudnú elektronické služby samospráv a vyšších územných celkov a celkové ukončenie projektu je naplánované na august tohto roka.
ÚPVS je jedným z najdôležitejších komponentov e-Governmentu na Slovensku. Už onedlho bude môcť výhody tohto systému využívať aj viac ako 10.000 zamestnancov úradov práce, sociálnych vecí a rodiny. Ocenia najmä urýchlenie a zjednodušenie administratívnych úkonov, ktoré dnes musia vykonávať napríklad pri vybavovaní žiadostí o sociálne dávky, prídavky na deti a podobne.

Súvisiace články

Aktuálne správy