Tvrdá skúška charakteru: Rozchod so spoločníkom v podnikaní môže mať trpkú príchuť

, pomluvynainternetu Foto: SITA;photl

Na začiatku zvyčajne bývajú veľké ideály. Starostlivo si všetko rozmyslíte, vložíte do rozbiehajúcej sa firmy nápad, vlastné know how a veľa, veľa peňazí. Nejaký čas to zrejme funguje, ale v mnohých prípadoch prichádza po istom čase vytriezvenie. Najskôr sú to názorové rozpory a potom aj rozchod s obchodným partnerom. Nezáleží na dôvodoch, ani na tom, či máte pravdu vy alebo on. Dôležité je dobre ustáť všetky okolnosti a dôstojne odísť z očí a pokiaľ možno aj z biznisu.

Podobné rozchody spoločníkov bývajú obvykle časovo aj finančne náročné ako pre firmu, tak aj pre odchádzajúceho jedinca. Navyše často býva v hre aj veľa emócií, ktoré bohužiaľ môžu zamiešať kartami veľmi nepríjemným spôsobom.

Keď sa po mesiacoch alebo rokoch spoločného podnikateľského spolužitia v zlom rozchádzajú dvaja priatelia, zvyčajne to nebýva len tak. Mnohí z nich situáciu nedokážu uniesť a často sa pustia do svojho bývalého spoločníka aj na internete v snahe poškodiť jeho meno a nový biznis. A ak obidvaja aj naďalej plánujú podnikať v rovnakom odbore, je pokušenie o to väčšie. Hrá sa vysoká hra o bývalých, súčasných ale aj budúcich zákazníkov a tým aj o veľké peniaze!

Najčastejšie sa žlč vylieva na webových stránkach firmy. Pomocou falošných recenzií, či prispievaním do rôznych odborných diskusií, vybavujú si bývalí spoločníci vzájomne svoje nedoriešené účty. Schválne o protistrane šíria zavádzajúce informácie, lživé referencie alebo si dokonca platia reklamu, z ktorej by mohol nezainteresovaný zákazník nadobudnúť pocit, že konkurenčná firma nie je dôveryhodná. Zvyčajne sa dotyčný týmto spôsobom dopúšťa trestného činu ohovárania a zároveň sa tiež púšťa do nekalej súťaže. Oboje by mohlo dotknutého ohovárača vyjsť pekne draho. Ak je nekalá súťaž žalovaná na súde a preukáže sa, že sa jej protistrana naozaj dopustila, potom sa poškodený môže dožadovať celého radu nárokov vrátane vysokého finančného odškodnenia.

Veľmi často je to aj parazitovanie na povesti podniku, výrobkov alebo služieb. Zverejňujú sa údaje, ktoré majú za úlohu poškodiť záujmy protistrany. A je jedno či ide o údaje nepravdivé, alebo pravdivé, vždy sú podávané tak, aby svojim vyznením poškodili protistranu.

Neraz sa stáva, že firmy zaznamenajú výrazný pokles obratu v súvislosti s odchodom spoločníka. V prvom momente to môžete pripočítať osobným väzbám bývalého kolegu s odberateľmi. Až kým nezistíte, že na vine sú nielen nekorektné rokovania bývalého spoločníka s obchodnými partnermi, ale aj negatívne zmienky na internete, ktoré sa zrazu objavili v hojnom počte. V prípade, že sa bude firma brániť súdnou cestou, je to síce komplikovaný beh na dlhú trať, ale zato môže vyjsť dotknutého ohovárača veľa draho! Najvážnejšie sa tento problém týka firiem, ktoré sú s internetom nejakým spôsobom späté. Ale dotýka sa to aj biznisu kamenných spoločností, ktoré sa na internete len prezentujú pomocou webových stránok. Najhoršie potom dopadnú menšie a stredné firmy, ktoré podobnú záťaž dokonca ani nemusí ustáť. Ak nedokážu zasiahnuť včas, môžu im podobné rokovania dokonca aj zlomiť ich podnikateľský väz.

Súvisiace články

Aktuálne správy