Nálada nemeckých spotrebiteľov sa zlepšila

Index spotrebiteľskej dôvery v krajine, ktorý zostavuje agentúra GfK, zameraný do budúcnosti pre mesiac december posilnil na 8,7 bodu z novembrových 8,5 bodu.

Dôvera nemeckých spotrebiteľov už druhý mesiac po sebe vzrástla, čo signalizuje lepší záver roka pre najväčšiu európsku ekonomiku, ktorá sa v treťom kvartáli tesne vyhla recesii. Index spotrebiteľskej dôvery agentúry GfK zameraný do budúcnosti pre mesiac december posilnil na 8,7 bodu z novembrových 8,5 bodu. „Spotrebiteľské prostredie sa v závere roka zlepšuje,“ uviedla agentúra GfK, ktorá výsledky svojho prieskumu zverejnila vo štvrtok.

Neistota súvisiaca s geopolitickým napätím, ktorá sa prejavila v poklese podindexu ekonomických očakávaní, neutlmila výhľad príjmov a ochotu míňať peniaze, konštatovala agentúra. Upozornila však, že prehĺbenie kríz napríklad na Ukrajine a Blízkom východe by mohlo poškodiť spotrebu, ktorá je pilierom nemeckého hospodárstva. Hodnota indexu dôvery nemeckých spotrebiteľov pre mesiac december prekonala očakávania analytikov, ktorí predpokladali, že stúpne miernejšie, a to na 8,6 bodu.

Súvisiace články

Aktuálne správy