Nemecká spotrebiteľská dôvera je naďalej stabilná

Spotrebiteľská dôvera v Nemecku sa pohybuje na vyše sedemročnom maxime. Dôveru spotrebiteľov podporuje priaznivý výhľad nemeckej ekonomiky. Vyplýva to z výsledkov prieskumu, ktorý zverejnila v pondelok agentúra GfK. Jej index spotrebiteľskej dôvery zameraný do budúcnosti pre jún štvrtý mesiac v rade dosiahol úroveň 8,5 bodu, čo je najvyššia hodnota od januára 2007. Tento výsledok je v súlade s očakávaniami analytikov, ktorých vo svojom prieskume oslovila agentúra Reuters.

„Priaznivou správou bol tento mesiac bezpochyby výhľad ekonomiky, ktorý sa v máji naďalej zlepšoval,“ uviedol analytik GfK Rolf Bürkl. Spotrebitelia nereagovali na ukrajinskú krízu. Očakávania spotrebiteľov spojené s ekonomikou sú najvyššie za takmer tri roky. Nádeje nemeckých spotrebiteľov podľa GfK pravdepodobne stúpali aj vzhľadom na správy z trhu práce, keďže počet nezamestnaných bol pod hranicou troch miliónov ľudí. Medziročná miera inflácie bola v Nemecku v apríli vo výške 1,3 %, úrokové sadzby boli nízke, a to odrádzalo nemeckých spotrebiteľov, aby tvorili úspory. V kombinácii so stabilným výhľadom na pracovnom trhu a rastúcimi príjmami boli spotrebitelia v máji ochotnejší míňať. Agentúra GfK potvrdila svoju prognózu, podľa ktorej by súkromná spotreba v tomto roku mala reálne posilniť o 1,5 %.

Súvisiace články

Aktuálne správy