Ochladenie nemeckého apetítu: Drahší cheeseburger si nechajte!

, E15 Foto: SITA

Zlatým časom McDonald's v Nemecku zvoní hrana. Najväčšia európska ekonomika generuje fastfoodovému reťazcu stále nižšie zisky a sťahuje ku dnu podnikanie celej globálnej skupiny. Podľa expertov má však nemecký problém prozaický ráz. Šetrní Nemci totiž prišli o svoj ​​najobľúbenejší artikel - cheeseburger s garantovanou cenou jedno euro.

"Nemecký spotrebiteľ je veľmi skromný a posadnutý tým, aby za svoje peniaze získal maximálnu hodnotu. Zároveň by som povedal, že toľko netúži po dobrom jedle tak ako trebárs Francúzi," uviedol na stretnutí s analytikmi Doug Goar, šéf európskej divízie McDonald’s.

Nemci nemôžu reťazcu prísť na meno kvôli tomu, že po desiatich rokoch z ponuky v novembri 2012 vypadol burger za ľudové euro. Výsledkom bol citeľný a okamžitý prepad príjmov firmy. "Vo výsledkoch nič nerezonovalo tak silno ako práve výpadok príjmov z eurového cheeseburgera," dodal Goar.

Zdraženie kľúčového burgra bolo súčasťou zmeny stratégie správania sa firmy v Nemecku, v rámci ktorej chcel McDonald’s staviť na produkty s vyššou maržou ako sú hranolky alebo nápoje. Získať späť dôveru nemeckých stravníkov nebude ľahké, podľa znalcov totiž na nové akčné ponuky reťazca klienti zatiaľ príliš nereagujú.

Ochladenie nemeckého apetítu je však len jednou z bitiek, ktorú manažéri fastfoodového giganta na globálnom poli vedú. Celosvetové zisky McDonald’s sa totiž v prvom kvartáli prepadli o päť percent. Nedarí sa na kľúčových trhoch. "Pokles bol ťahaný hlavnými trhmi v USA, Nemecku, Japonsku i Austrálii," uviedol k výsledkom šéf reťazca Don Thompson. Analytici firme vytýkajú zbytočne zložitú ponuku produktov, ktorá mätie spotrebiteľa a spomaľuje ich obsluhu. Reťazec trápia aj vysoké ceny hovädzieho mäsa, ktoré dosiahli maximum za niekoľko posledných mesiacov.

Súvisiace články

Aktuálne správy