Slovenská pošta dá za podporu softvéru okolo 900 tis. eur

Slovenská pošta zadala zákazku na poskytovanie služieb technickej podpory k softvéru používanému na základe licencií Oracle firme Oracle Slovensko v Bratislave z dôvodu ochrany výhradných práv cez rokovacie konanie

Slovenská pošta, a.s. zaplatí za poskytovanie služieb technickej podpory k softvéru používanému na základe licencií Oracle počas dvoch rokov 899 tis. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Štátna spoločnosť zadala zákazku firme Oracle Slovensko spol. s r.o. v Bratislave z dôvodu ochrany výhradných práv cez rokovacie konanie bez predchádzajúceho oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania v Úradnom vestníku Európskej únie. Slovenská pošta o tom informovala vo Vestníku verejného obstarávania.

Platnosť doterajšej zmluvy o poskytovaní služieb technickej podpory k softvéru používanému na základe licencií Oracle, ktorú Slovenská pošta uzatvorila 5. augusta 2013, uplynie 30. júna tohto roka. „Z uvedeného dôvodu je preto potrebné uzatvoriť zmluvu na ďalšie obdobie. Bez uzatvorenej zmluvy na maintenance (obsluhu) spoločnosť Oracle neposkytne služby na prípadné technické poradenstvo, opravné SW riešenia, ktoré sú obvykle rozposielané ako kroky na zvyšovanie bezpečnosti produktu, ktorý bol vystavený bezpečnostným útokom a je potrebné preventívne chrániť zdrojové dáta,“ oznámila Slovenská pošta. Softvérové licencie Oracle sú v plnom rozsahu vo vlastníctve materskej spoločnosti Oracle Nederland B.V.

Slovenská pošta, a. s. vznikla 1. januára 1993 ako štátny podnik so sídlom v Bratislave, od 1. marca 1996 má centrálu v Banskej Bystrici a od 1. októbra 2004 sa zmenila na akciovú spoločnosť. Jej akcionárom je štát v zastúpení Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. Spoločnosť má základné imanie 214,3 mil. eur a prevádzkuje sieť viac ako 1 500 plne automatizovaných pobočiek. Okrem klasických poštových služieb tak môže poskytovať aj finančné, bankové, komunikačné a elektronické služby.

Súvisiace články

Aktuálne správy