Úspešný startup: Traja mládenci prišli na to, ako usporiť aerolinkám milióny

, businessinsider Foto:SITA;LesEchos

Úspora paliva je pre letecké spoločnosti kľúčovou záležitosťou a jedným z hlavných dôvodov prečo dopravcovia hľadajú ľahšie sedadlá na palubu svojich lietadiel.

Ikonou sedadiel, nielen v leteckom priemysle, je nemecký výrobok Recaro. Na palube lietadla majú výhodu v tom, že sú užšie ako tie konvenčné, tým pádom aj odstup jednotlivých radov môže byť menší a do lietadla sa zmestí viac platiacich pasažierov.  

Teraz však traja mladí Francúzi prišli s modelom, ktorý je takmer trikrát ľahší než Recaro. Benjamin Saada, Jean – Charles Samuelian  a Vincent Tejedor vytvorili sedadlo Expliseat v roku 2011, ale do predaja sa dostalo až dnes. Vďaka použitým materiálom, vyrobené je z titánu a kompozitných materiálov, váži iba 4 kg. Pre porovnanie sedadlá Recaro vážia 11 kg. Tento hmotnostný rozdiel dokáže znížiť spotrebu paliva, čo znamená úsporu na jedno lietadlo vo výške až 400 000 dolárov ročne, tvrdí výrobca. Ak by to bola pravda, prehodenie takýchto sedadiel do všetkých 300 Boeingov 737-800 Ryanairu, by dokázalo pre nízkonákladovú aerolíniu ušetriť asi 120 miliónov dolárov ročne.

Na výrobe sedadla sa podieľa tucet subdodávateľov. Sedadlo sa skladá  z 30 dielov a dá sa sklápať o 18 stupňov, určené je pre použitie v Boeingoch 737 a Airbus A320, To sú tie najobľúbenejšie lietadlá pre krátke a stredne dlhé lety, čo predstavuje obrovský trhový potenciál.

"Test odolnosti proti nárazom, protipožiarny test a viac ako 100 000 cyklov simulovaného použitia, čo zodpovedá desaťročnej životnosti sedadla. To všetko muselo predchádzať  schváleniu," hovorí Jean – Charles Samuelian, 26 ročný spoluzakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Expliseat. V marci Európska agentúra pre bezpečnosť letectva schválila toto sedadlo pre komerčné využitie. V tom istom mesiaci startup podpísal zmluvu so svojim prvým zákazníkom. Ide o leteckú spoločnosť Air Méditerranée, pre ktorú 220 sedadlami vybaví A321-ku pre chartertové lety, píšu francúzske noviny  LesEchos.

 

Súvisiace články

Aktuálne správy