Spotrebiteľská dôvera v Nemecku je na sedemročnom maxime

Index spotrebiteľskej dôvery zameraný do budúcnosti pre marec vzrástol o 0,3 bodu na 8,5 bodu a dostal sa najvyššie od januára 2007.

Spotrebiteľská dôvera v Nemecku posilnila na sedemročné maximum. Podpísal sa pod to nárast optimizmu týkajúci sa budúcich príjmov nemeckých spotrebiteľov. Vyplýva to z údajov, ktoré uverejnila v stredu agentúra GfK. Jej index spotrebiteľskej dôvery zameraný do budúcnosti pre marec vzrástol o 0,3 bodu na 8,5 bodu. Do prieskumu spotrebiteľskej dôvery agentúry GfK sa zapojilo približne 2 tis. respondentov. Marcová hodnota indexu tak bola najvyššia od januára 2007 a prekonala očakávania analytikov, ktorí prognózovali, že sa zníži na 8,2 bodu.

Tieto údaje tak podporili očakávania, že motorom rastu nemeckej ekonomiky bude v tomto roku práve domáci dopyt. „Tento pozitívny vývoj poskytuje dobrý základ, aby súkromná spotreba aj naďalej zohrávala kľúčovú úlohu pri ekonomickom raste v tomto roku,“ povedal analytik GfK Rolf Bürkl. Súkromná spotreba bola motorom rastu aj v roku 2013, keď rástla dvojnásobne viac než celkový hrubý domáci produkt. GfK prognózuje, že v tomto roku posilní o 1,5 %.

Z údajov zverejnených v stredu ďalej vyplynulo, že spotrebitelia boli najoptimistickejší, čo sa týka ich budúcich príjmov od januára 2001. Podpísala sa pod to dobrá situácia na trhu práce a oživenie ekonomiky. To sa zhoduje s vládnou prognózou, ktorá počíta s tým, že nominálne mzdy v krajine tento rok posilnia o 2,7 %.

Súvisiace články

Aktuálne správy