Až 70,5 % firiem zo Slovenska zvažuje podnikanie v zahraničí

V posledných rokoch je čoraz viac start-upov, ale i väčších firiem, ktoré sa presadili nielen na Slovensku, ale aj v zahraničí. Podľa analýzy Združenia mladých podnikateľov Slovenska (ZMPS) 20,5 % firiem už v zahraničí podniká a až 70,5 % túto možnosť zvažuje.
Medzi najpreferovanejšie krajiny pre začiatok podnikania patria Česko 26,1 %, Rakúsko 13,0 %, Maďarsko 9,8 % a nasledujú ďalšie krajiny, prevažne z Európskej únie.
„Je náročné urobiť prvý krok a rozhodnutie. Práve preto, aby mladí podnikatelia aj väčšie firmy získali vstupné informácie o možnostiach pre podnikanie na jednom zo strategických trhov, sa Združenie mladých podnikateľov Slovenska spojilo s Agentúrou mesta Viedeň pre podporu podnikania. Pripravilo seminár Ako robiť biznis v Rakúsku a sériu workshopov Twinenterpreneurs zameraných na rozvoj spolupráce medzi slovenskými a rakúskymi firmami a nastavenie očakávaní pre vstup na susedný trh,“ hovorí Tomáš Husár zo Združenia mladých podnikateľov Slovenska.
Medzi aktivity TwinEnterpreneurs patrí seminár pod názvom Ako rozšíriť podnikanie do Rakúska, ktorý sa konal v pondelok (24.2.) v Bratislave. Podnikatelia na ňom získali informácie o tom ako založiť spoločnosť v Rakúsku, aké formálne a registračné náležitosti treba splniť a koľko by ich takáto expanzia stála.
Konkrétne otázky zodpovedal účastníkom aj Ivan Sipták, podnikový poradca, ktorý pomáha zahraničným spoločnostiam s lokalizáciou v Rakúsku. Poskytol informácie o pobyte v Rakúsku, ako treba v tejto krajine ohlásiť živnosť, ktoré organizácie vedia byť pri vstupe nápomocné, základné otázky o daniach a faktúrach a ďalšie.
„Ak sa rozhodnete expandovať, musíte poznať trh, správanie spotrebiteľov a špecifiká v danom podnikateľskom prostredí. Bez správneho kontaktu je to však stále zložitá cesta. Aj preto prinášame slovenským spoločnostiam možnosť zúčastniť sa na bezplatných interaktívnych workshopoch s mladými rakúskymi podnikateľmi, ktoré sú ideálnym miestom nielen na výmenu skúseností, ale aj vznik cezhraničných partnerstiev. Podrobné informácie je možné nájsť na www.twinentrepreneurs.eu.,“ zdôrazňuje Husár.
Analýza ZMPS, ktorá sa uskutočnila v spolupráci s 417 podnikateľmi, ukázala, že 62 % podnikateľov, ktorí majú záujem expandovať so svojimi produktmi či službami, vidí prekážku vo formálnych a legislatívnych náležitostiach.
TASR informovalo Združenie mladých podnikateľov Slovenska.

Súvisiace články

Aktuálne správy