Zisk aj tržby H&M v 4. kvartáli rástli

Švédska sieť obchodov Hennes & Mauritz (H&M), ktorá je druhým najväčším odevným reťazcom v Európe a svoje predajne má aj na Slovensku, zaznamenala v 4.

Švédska sieť obchodov Hennes & Mauritz (H&M), ktorá je druhým najväčším odevným reťazcom v Európe a svoje predajne má aj na Slovensku, zaznamenala v 4. štvrťroku obchodného roka 2012/13 nárast zisku, ale menší, ako jej predpovedali analytici. Dôvodom slabšieho výsledku boli investície do nových značiek a internetového predaja. H&M plánuje aj v tomto roku pokračovať v expanzii na nové trhy a v investíciách do nových produktov. Informovali o tom agentúry Reuters a DPA.
Z hospodárskych výsledkov H&M vyplýva, že jeho čistý zisk sa za tri mesiace do konca novembra 2013 zvýšil o 6 % na 5,6 miliardy švédskych korún (636,33 milióna eur) z 5,29 miliardy SEK v rovnakom období predchádzajúceho roka 2012. A zisk H&M pred zdanením v 4. kvartáli jeho obchodného roka stúpol o 11 % na 7,3 miliardy SEK, ale analytici odhadovali, že sa vyšplhá na 7,6 miliardy SEK.
Tržby reťazca bez dane z pridanej hodnoty sa v období september-november zvýšili na 42,6 miliardy SEK z 37,9 miliardy SEK. Za tento výsledok vďačí H&M najmä rastu tržieb v Ázii, ale aj na niektorých európskych trhoch, vrátane Poľska, Talianska, Grécka, Ruska a tiež Turecka.
Generálny riaditeľ reťazca Karl-Johan Persson po zverejnení výsledkov vyhlásil, že H&M plánuje v tomto roku začať s internetovým predajom v ďalších štyroch krajinách a prvé je na rade Francúzsko, kde chce novú službu spustiť už na jar, prípadne v lete.
Švédska spoločnosť H&M mala na konci novembra 2013 na celom svete 3132 obchodov, vrátane tzv. franšíz. To je o 356 viac ako v rovnakom období predchádzajúceho roka 2012. V tomto finančnom roku, ktorý sa končí 30. novembra 2014, plánuje otvoriť ďalších 375 nových obchodov, vrátane svojej prvej prevádzky v Austrálii a na Filipínach.

Súvisiace články

Aktuálne správy