Sociálna poisťovňa aplikuje zákon proti byrokracii v praxi

Sociálna poisťovňa pristúpila v nadväznosti na zákon proti byrokracii účinný od 1. septembra 2018. Pre poistencov to znamená menšiu administratívnu záťaž pri vybavovaní svojich záležitostí.
„Od 1. septembra nežiadame od poistencov viaceré doklady. Okrem rodného listu, ktoré už mamičky nemusia Sociálnej poisťovni predkladať po narodení dieťaťa, nemusia už poistenci pri vybavovaní svojich záležitostí predkladať ani potvrdenie o nároku na rodičovský príspevok na účely preukázania splnenia podmienok nároku na materské. Ak poistenec sám predmetné potvrdenie nepredloží, Sociálna poisťovňa si tieto informácie bude zabezpečovať cez Ústredný portál verejnej správy (ÚPVS) priamo z úradov práce, sociálnych vecí a rodiny v rámci vlastnej činnosti“, uviedol hovorca poisťovne Peter Višváder.
Podľa neho poisťovňa už nevyžaduje ani údaje o úmrtí poškodeného, ktorý zomrel v dôsledku pracovného úrazu alebo choroby z povolania, ktoré si poisťovňa overí z registra fyzických osôb vedeného Ministerstvom vnútra SR. Nebude treba ani fotokópiu výpisu z obchodného registra, zo živnostenského registra, resp.  iný doklad o zriadení zamestnávateľa v konaní o dávke garančného poistenia, keďže ide o skutočnosť známu Sociálnej poisťovni z úradnej činnosti.
Ďalším už pre poisťovňu nepotrebným dokladom je list vlastníctva k nehnuteľnosti pri určovaní zachovania centra záujmov, ktoré je súčasťou konania o dávke v nezamestnanosti. Sociálnej poisťovni postačí len informácia o katastrálnom území, v ktorom sa nehnuteľnosť nachádza, na základe ktorej si zaobstará prostredníctvom informačného systému katastra nehnuteľností údaje o vlastníctve k nehnuteľnosti.

Súvisiace články

Aktuálne správy