VDA: Tvrdý brexit môže spustiť aj presun výroby áut z Británie…

Ekonomická redakcia TASR prosí odberateľov, aby si v správe "VDA: Tvrdý brexit môže spustiť aj presun výroby áut z Británie na východ EÚ", vydanej dnes o 12.11 h, opravili 7.

Ekonomická redakcia TASR prosí odberateľov, aby si v správe „VDA: Tvrdý brexit môže spustiť aj presun výroby áut z Británie na východ EÚ“, vydanej dnes o 12.11 h, opravili 7. odsek:

„Nemecké automobilky vyviezli vlani do Británie 810.000 vozidiel a zároveň, tri tretiny z 1,6 milióna áut vyrobených v roku 2015 v britských závodoch, šlo na export, väčšinou do EÚ, pripomenul Wissmann.“Správne má byť:“Nemecké automobilky vyviezli vlani do Británie 810.000 vozidiel a zároveň, tri štvrtiny z 1,6 milióna áut vyrobených v roku 2015 v britských závodoch šlo na export, väčšinou do EÚ, pripomenul Wissmann.“Za chybu sa ospravedlňujeme.
Nasleduje opravené znenie:Berlín 18. októbra (TASR) – Ak Británia stratí prístup na jednotný trh Európskej únie (EÚ), časti jej automobilového priemyslu sa môžu presunúť do juhovýchodnej Európy. Vyhlásil dnes Matthias Wissmann, prezident nemeckého združenia automobilového priemyslu VDA. Informovala o tom agentúra Reuters.
Britská premiérka Theresa Mayová už oznámila, že formálne odštartuje proces odchodu svojej krajiny z EÚ v marci 2017. Automobilky na britských ostrovoch majú obavy, že smeruje k tzv. tvrdému brexitu, čo by pre ne znamenalo zavedenie exportných ciel.
Wissmann vo svojom emailovom vyhlásení skonštatoval, že vzhľadom na neistotu v otázke prístupu Británie na jednotný trh, VDA odporúča investorom, aby boli opatrní a počkali s ďalšími investíciami. Podľa neho sa môže stať, že po tvrdom brexite budú pre nich atraktívnejšie nové členské štáty EÚ.
Wissmann už predtým v rozhovore pre Financial Times označil Slovensko a Poľsko za atraktívnu alternatívu pre umiestnenie výroby.
Nemecký automobilový priemysel, vrátane dodávateľov komponentov, má v Británii približne 100 výrobných závodov.
Wissmann už v júni varoval pred potenciálnym obchodným sporom medzi Európu a Britániou, čo bude mať negatívny vplyv na automobilový priemysel a výsledkom môže byť presun niektorých tovární na kontinent.
Nemecké automobilky vyviezli vlani do Británie 810.000 vozidiel a zároveň, tri štvrtiny z 1,6 milióna áut vyrobených v roku 2015 v britských závodoch šlo na export, väčšinou do EÚ, pripomenul Wissmann.
Wissmann, bývalý minister dopravy a vplyvný lobista však zdôraznil, že prioritou VDA je udržať zvyšných 27 členov EÚ pohromade.
„Británia je dôležitým trhom pre nemecký automobilový priemysel, ale súdržnosť dvadsaťsedmičky a jej jednotný trh je pre tento priemysel ešte dôležitejšia,“ dodal.

Súvisiace články

Aktuálne správy