Zisk mediálnej skupiny CME v druhom kvartáli stúpol

Central European Media Enterprises za apríl až jún dosiahla rast prevádzkového zisku o 18 % na 43,9 mil. USD.

Stredoeurópska mediálna skupina Central European Media Enterprises Ltd. (CME) v druhom kvartáli evidovala rast čistých príjmov o 3 percentá na sumu 175,2 mil. USD. Tržby z televíznej reklamy za celý prvý polrok pritom posilnili o takmer 4 percentá. Prispel k tomu významný rast tržieb v Rumunsku a na Slovensku a obnovenie ich rastu v Bulharsku počas druhého štvrťroka. Prevádzkový zisk firmy v druhom kvartáli stúpol o 18 % na 43,9 mil. USD a prevádzkový zisk pred odpismi (OIBDA) sa za apríl až jún zvýšil o 12 percent na 53,6 mil. USD. Spoločnosť CME o tom informovala na svojej internetovej stránke.

Za prvý polrok sa čisté tržby mediálnej skupiny zväčšili o 3 percentá na 304,2 mil. USD. Prevádzkový zisk za január až jún stúpol o 151 percent na 51,7 mil. USD a prevádzkový zisk pred odpismi vzrástol o 18 percent na 70,7 mil. USD. „Výkon v druhom kvartáli prekonal naše očakávania. Z hľadiska perspektívy pre zvyšok roka 2016 zostávame veľmi optimistickí,“ uviedol Michael Del Nin, jeden z dvojice generálnych riaditeľov CME.

Central European Media Enterprises prevádzkuje televízne stanice v šiestich krajinách strednej a východnej Európy. Spoločnosť v júli 2007 odkúpila 20 % v TV Markíza od spoločnosti Media Invest, spol. s r. o. CME informovala, že touto transakciou sa stala 100-percentným vlastníkom spoločnosti Markíza – Slovakia, spol. s r. o. ktorá je prevádzkovateľom licencie na vysielanie TV Markíza.

(1 EUR = 1,0997 USD)

Súvisiace články

Aktuálne správy