Nielen pre milionárov: Nový superšport na singapurských cestách a IPO na newyorskej burze

, CNBC Foto: SITA

Ak by ste mali milión navyše, ako by ste ho minuli? V Singapure pribudla nová možnosť.

Najnovšie Ferrari 488 GTB superšport má ambíciou stať sa  "meradlom" pre odvetvie luxusných športových vozidiel. Poháňané novým 3902 ccm turbo motorom zrýchli auto z nuly na stovku za tri sekundy. Ale rýchlosť sa odráža aj na cene, 995 000 singapurských dolárov (734 507 amerických dolárov), cena zahŕňa osvedčenie COE, počas 10 rokov musí majiteľ osobné vozidlo používať v danej krajine.

Podľa vyhlásenia Ferrari bol záujem o nový superšportiak "celkom vysoký." Podľa profilu majiteľov áut Ferrari, sú to muži vo veku medzi 35 a 55 rokov, a v Singapure sú to multimilionári. Ale nemusíte byť milionár, nie je to nevyhnutný predpoklad pre všetkých budúcich vlastníkov Ferrari. Rovnaké auto stojí len 242 737 dolárov v USA, čo je najväčší trh spoločnosti v celosvetovom meradle a 250 806 dolárov v Japonsku, na najväčšom trhu v Ázii.

Model 488 GTB mal celosvetový debut na medzinárodnej výstave v Ženeve v marci, o mesiac neskôr ho predstavili na autosalóne v Šanghaji. Zásluhu na úspechu má predovšetkým revolučné proprietárne riešenie vozidla, ktoré posúva auto na špičku vo svojej triede, s časom odozvy iba 0,8 a 0,6 sekundy.

Fiat Chrysler už vlani v októbri oznámil, že pripravuje IPO svojej dcéry, by výrobcu luxusných športových áut Ferrari. Podľa zdrojov blízkych Ferrari, talianska spoločnosť poverí švajčiarsku UBS prípravou na uvedenie na burze New York Stock Exchange. Predpokladá sa, že do konca roka by sa na burze mohlo objaviť 10 percent akcií. Podľa generálneho riaditeľa firmy by tento krok mohol znamenať trhovú kapitalizáciu spoločnosti o najmenej 10 miliárd, v porovnaní s kapitalizáciou materskej spoločnosti je to takmer 63 percent. Zostatok akcií, 80 percent, chce Ferrari rozdať súčasným akcionárom Fiatu. Zostávajúcich 10 percent by zostalo vo vlastníctve syna Enza Ferrariho.

O súčasnej hodnote firmy Ferrari sa len špekuluje, analytici hovoria o veľmi širokom pásme, niekde medzi 5 – 10 miliárd eur. Dôvodom je, že sa odborníci nezhodnú, či ide o výrobcu športových, alebo luxusných áut. Druhá kategória by mala za následok aj vyššie ocenenie.

Takže predaj 10 percentného balíka akcií by hodil Fiatu okolo 400 miliónov až miliardu eur, s čím sa ešte samozrejme spájajú určité náklady. Navyše, ešte pred uvedením na akciovom trhu chce majoritný vlastník z Ferrari vybrať približne 2,25 miliardy eur v hotovosti.

Súvisiace články

Aktuálne správy