Nemecké koncerny schválili kódex pre kontakt s médiami

Pracovná skupina nemeckého hospodárstva pre korektné správanie spoločností, označovaná ako Arbeitskreis Corporate Compliance, schválila Kódex pre mediálnu prácu firiem. Cieľom je zabrániť skrytému ovplyvňovaniu redakcií zo strany reklamných partnerov. Informoval o tom portál Spiegel Online.
„Spoločnosti si dnes dokážu kúpiť redakčné spravodajstvo v rozsahu, ktorý bol v minulosti nemysliteľný. A túto možnosť aj využívajú,“ povedal predseda skupiny Jürgen Gramke. Ku skupine patria zástupcovia najväčších nemeckých koncernov, okrem iného Allianz, BASF, Deutsche Bank, Deutsche Börse, Deutsche Post, Deutsche Telekom, Lufthansa, Eon, RWE či Volkswagen.
Cieľom kódexu je opätovné oddelenie reklamy od nezávislého spravodajstva. Podľa hovorcu tlačovej rady Tilmanna Kruseho krajinské tlačové zákony a kódex médií sú medzičasom neúčinné, nakoľko sa zameriavajú výlučne na mediálne spoločnosti. Najmä menšie médiá stoja pod výrazným ekonomickým tlakom, čo podporuje pokušenie spoločností vyvíjať na ne nátlak. „Korporácie si musia uvedomiť, že aj napriek oprávneným ambíciám zvyšovať zisky na maximum nesú zodpovednosť za naše demokratické zriadenie. A centrálny význam má práve fungujúca a neskorumpovaná tlač,“ dodal Kruse.
Gramke plánuje v nadchádzajúcich týždňoch poslať kódex šéfom poslaneckých klubov v parlamente, ministerstvu spravodlivosti a Spolkovému združeniu nemeckého priemyslu (BDI).

Súvisiace články

Aktuálne správy