Tesco znížilo odhad zisku v obchodnom roku 2014/15 o zhruba tretinu

Britský maloobchodný reťazec Tesco dnes opäť znížil svoj odhad zisku vo finančnom roku 2014/15, už štvrtýkrát za päť mesiacov. Dôvodom sú náklady na zmeny vo fungovaní reťazca po septembrovom odhalení chýb v účtovníctve, ktoré vyvolalo veľký škandál, a tiež výrazná strata trhového podielu pod tlakom konkurencie. Informovali o tom agentúry Reuters a AP.
Tesco, ktoré patrí medzi najväčšie svetové reťazce, najnovšie očakáva za 12 mesiacov do konca marca 2015 zisk zhruba 1,4 miliardy libier (1,77 miliardy eur). To je približne o tretinu menej, ako bol predchádzajúci odhad. Na ilustráciu, vo finančnom roku 2011/12 dosiahlo Tesco zisk 3,8 miliardy GBP.
Britský reťazec po dvoch dekádach neprerušeného zvyšovania zisku stratil „paru“. Sústredil sa na nákladnú expanziu do zahraničia a neskoro a len pomaly zareagoval na rozširovanie diskontných, konvenčných aj internetových obchodov na domácom britskom trhu.
Podľa nového generálneho riaditeľa Dave Lewis, ktorý nastúpil do funkcie v septembri, najnovšia revízia zisku smerom nadol je dôsledkom opatrení, ktoré muselo Tesco prijať po odhalení účtovného škandálu, a tiež investícií do zlepšenia služieb a v neposlednom rade zníženia cien pod tlakom konkurencie.
Tesco už za 1. polrok obchodného roka 2014/15 zrazilo dividendy o 75 % a akcionári sa teraz obávajú, že nedostanú žiadne dividendy.
Britský reťazec v septembri nepríjemne prekvapil trhy, keď oznámil, že pre chybu v účtovníctve musí znížiť odhad zisku za 1. polrok svojho finančného roka 2014/15 o 250 miliónov GBP, a aj túto sumu neskôr opravil na 263 miliónov GBP. Chybu vraj spôsobilo urýchlené vyhodnotenie komerčných príjmov a oneskorenie údajov o raste nákladov.
Nový šéf Lewis dnes vyhlásil, že v uplynulých týždňoch prijal viacero opatrení, ktoré majú zlepšiť služby reťazca, vrátane zníženia cien vybraných tovarov.
Tesco, ktoré generuje zhruba dve tretiny tržieb v Británii, začali práve z domáceho trhu vytláčať lacnejšie konkurenčné reťazce. A to nielen domáci rivali Asda, Sainsbury’s a Morrisons, ale aj nemecké reťazce Aldi a Lidl.

Súvisiace články

Aktuálne správy