Nálada nemeckých spotrebiteľov bude v apríli stále vysoko

Ich náladu môže negatívne ovplyvniť možné zhoršenie situácie na Ukrajine a následné sankcie. Index spotrebiteľskej dôvery, ktorý je zameraný do budúcnosti, je pre mesiac apríl na úrovni 8,5 bodu.

Nálada nemeckých spotrebiteľov bude v apríli stále na vysokej úrovni. Z výskumu spoločnosti GFK, ktorého výsledky uverejnila v stredu, vyplýva, že index spotrebiteľskej dôvery, ktorý je zameraný do budúcnosti, je pre mesiac apríl na úrovni 8,5 bodu. To je najvyššia úroveň od januára 2007. Podľa GFK však náladu spotrebiteľov môže negatívne ovplyvniť možné zhoršenie situácie na Ukrajine, čo by viedlo k tvrdším sankciám zo západu.

Prieskum bol realizovaný pred 16. marcom, a teda pred referendom na Kryme a následnou anexiou polostrova k Rusku. Analytik spoločnosti GFK Rolf Buerkl uviedol, že tieto skutočnosti môžu v najbližších týždňoch znervózniť nemeckých spotrebiteľov. Dodáva, že eskalácia napätia na Ukrajine, rozšírenie krízy na ďalšie regióny a sankcie zo západu môžu negatívne ovplyvniť spotrebiteľské vyhliadky na nemeckú ekonomiku. GFK očakáva, že zvyšujúci sa export a nízke úrokové sadzby v Nemecku by mali zvyšovať sklon k investíciám. To by malo viesť k zrýchleniu dynamiky hospodárskeho rastu krajiny.

V marci rástla ochota spotrebiteľov nakupovať. Tento rast podporuje vysoká úroveň zamestnanosti, mierna inflácia a pozitívny vývoj miezd. Podľa nemeckej vlády je práve spotreba súkromného sektora kľúčovým faktorom rastu. Spoločnosť GFK podporila jej predikciu, že spotrebiteľské výdavky súkromného sektora sa v tomto roku zvýšia o 1,5 %.

Súvisiace články

Aktuálne správy