Slováci vlani minuli viac peňazí v e-shopoch ako v roku 2012

Kým v roku 2012 zaplatilo v internetových obchodoch viac ako 800 eur približne 15 % všetkých zákazníkov, v minulom roku to bolo až 25 % online zákazníkov.

Slovenskí spotrebitelia minuli vlani v e-shopoch v priemere viac peňazí ako rok predtým. Vyplýva to z prieskumu, ktorý na vzorke takmer 2 tis. respondentov nakupujúcich na internete urobila výskumná agentúra NMS Market Research v spolupráci s portálom Heureka.sk. Kým v roku 2012 zaplatilo v internetových obchodoch viac ako 800 eur približne 15 % všetkých zákazníkov, v minulom roku to bolo až 25 % online zákazníkov.

 

"Sumu vyššiu ako 200 eur ročne minulo pred dvoma rokmi na internete 59 % všetkých online spotrebiteľov, pričom vlani túto sumu zaplatilo až 70 % respondentov nakupujúcich v internetových obchodoch,“ konštatoval riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský.

Ako uviedol riaditeľ portálu Heureka.sk Tomáš Braverman, z hľadiska pohlavia minuli vlani cez internet viac peňazí muži. Sumu vyššiu ako 200 eur zaplatilo 76 % mužov a približne 61 % žien. Kým muži nakupovali najmä počítače a mobily, u žien prevládalo oblečenie a knihy. Celkový nárast objemu nákupov cez internet súvisí podľa Bravermana najmä s rastúcou popularitou nakupovania, ako aj so zvyšujúcou sa kvalitou internetových obchodov.

Súvisiace články

Aktuálne správy