Návrh pre budúce programové obdobie má byť známy o rok

Ministerstvo dopravy očakáva, že hlavný strategický dokument SR pre využívanie eurofondov v ďalšom období 2014 až 2020 by mohla Európska komisia schváliť koncom roku 2013. Na úvodom zasadnutí sa zišla pracovná skupina Partnerstvo pre politiku súdržnosti, ktorá má prispieť k vypracovaniu uvedeného dokumentu.

Prvý návrh hlavného strategického dokumentu SR na využívanie eurofondov v ďalšom programovom období 2014 až 2020 by mal byť podľa ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja vypracovaný začiatkom budúceho roku. Proces schvaľovania tohto dokumentu Európskou komisiou sa očakáva najskôr koncom roku 2013. Pracovná skupina pod názvom Partnerstvo pre politiku súdržnosti, ktorá sa vo štvrtok zišla na úvodnom zasadnutí, má prispieť k vypracovaniu dokumentu pre politiku súdržnosti Európskej únie po roku 2013. Pracovná skupina má 54 členov z prostredia ústredných orgánov štátnej správy vrátane dotknutých ministerstiev, územnej samosprávy, akademickej sféry, profesijných združení, mimovládnych a iných organizácií.

„Pred Slovenskou republikou stojí náročná úloha – zabezpečiť proces negociácií k návrhom legislatívnych a strategických dokumentov EÚ a SR pre politiku súdržnosti po roku 2013,“ povedal počas zasadnutia pracovnej skupiny minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Figeľ (KDH). Šéf rezortu dopravy je zároveň hlavným slovenským vyjednávačom na rokovaniach s EÚ o eurofondoch v budúcom programovom období 2014 až 2020.

Vypracovanie hlavného strategického dokumentu SR na využívanie štrukturálnych fondov a Kohézneho fondu EÚ si podľa Figeľa vyžaduje súčinnosť a spoluprácu partnerov z prostredia ústredných štátnych orgánov, sociálno-ekonomických partnerov i mimovládnych organizácií. „Stojí pred nami spoločná výzva, vytvoriť transparentné prostredie pre efektívne a účinné riadenie a implementáciu budúcich eurofondov s využitím skúseností z predchádzajúcich programových období“, dodal Figeľ.

Za jednu z kľúčových vecí pri príprave budúceho programového obdobia považuje Figeľ stanovenie priorít pre čerpanie eurofondov v jednotlivých oblastiach. „V súčasnosti má Slovensko 11 operačných programov, čo je veľmi veľa. Bude potrebné mať menej strategických cieľov a efektívnejšie využívať eurofondy tak, aby celková konkurencieschopnosť Slovenska a jeho regiónov výrazne rástli,“ tvrdí minister dopravy.

Vláda SR schválila v auguste minulého roka proces zabezpečenia koordinácie politiky súdržnosti EÚ po roku 2013 na úrovni Slovenska a EÚ. Rezort dopravy je zodpovedný za vypracovanie hlavného strategického dokumentu SR na využívanie štrukturálnych fondov a Kohézneho fondu Európskej únie v ďalšom sedemročnom programovom období 2014 až 2020. Minister dopravy bude na rokovanie vlády predkladať polročne informáciu o postupe prác pri negociačnom procese k návrhom legislatívnych predpisov a strategických dokumentov EÚ a SR k politike súdržnosti po roku 2013. Európska komisia predložila vlani v októbri prvé legislatívne návrhy pre budúcu politiku súdržnosti EÚ.

Súvisiace články

Aktuálne správy