Žlté vlaky z Bratislavy do Košíc môžu zviezť 1,2 mil. ľudí

Počet cestujúcich v diaľkových vlakoch spoločnosti RegioJet medzi Bratislavou a Košicami by sa mal v tomto roku zvýšiť medziročne zhruba o tristotisíc. Od zmeny grafikonu vlakovej dopravy v decembri 2015 do polovice februára tohto roka cestovalo žltými vlakmi na hlavnej domácej trati 187 tisíc ľudí.

Spoločnosť RegioJet, a. s. chce v tomto roku prepraviť vo svojich diaľkových vlakoch medzi Bratislavou a Košicami 1,2 milióna cestujúcich. V porovnaní s minulým rokom by tak ich počet mal vzrásť zhruba o tristotisíc. Ako súkromný dopravca v stredu informoval, od zmeny grafikonu vlakovej dopravy v decembri 2015 do polovice februára tohto roka cestovalo žltými vlakmi na hlavnej domácej trati 187 tisíc ľudí. Od zvýšenia počtu vozňov vo vlakových súpravách RegioJetu zo šesť na desať (17. januára) dosiahol počet pasažierov medzi hlavným mestom a centrom východného Slovenska 99 tisíc, čo je medziročne o 32 percent viac. Vlaky tak podľa spoločnosti denne využíva 750 nových cestujúcich.

RegioJet plánuje v tomto roku prepraviť vo svojich vlakoch celkovo 7,3 milióna cestujúcich. Okrem 1,2 milióna ľudí na trase Bratislava – Košice chce ďalších 2,5 milióna osôb previezť na trase Bratislava – Dunajská Streda – Komárno a 3,6 milióna na linkách v Českej republike a medzi ČR a Slovenskom (linky z Prahy do Košíc, resp. Zvolena).

„U cestujúcich evidujeme stále zvyšujúci sa záujem o naše vlaky. Kým minulý rok sme nimi mesačne na Slovensku odviezli približne 75 tisíc cestujúcich, v súčasnosti sa blížime k stotisíc cestujúcim mesačne,“ povedal majiteľ RegioJetu Radim Jančura. Je to podľa neho ukážka toho, že o kvalitnú dopravu majú ľudia záujem. „Do vlakov sa nám podarilo dostať aj takých cestujúcich, ktorí by za iných okolností verejnou dopravou nikdy necestovali. Vlaky RegioJetu totiž ponúkajú niekoľko vozňových tried, ktoré si cestujúci môžu zvoliť,“ dodal Jančura.

RegioJet v súčasnosti analyzuje trasy, na ktoré by mohol vstúpiť so svojimi žltými autobusmi. Nedávna anketa podľa dopravcu ukázala, že najväčší záujem o ne je na východe Slovenska. „Je to ďalšia príležitosť získať nových cestujúcich. Naše autobusy plánujeme smerovať najmä do oblastí, ktoré sa nachádzajú v prirodzenom spádovom okolí staníc našich vlakov. Autobusy by tak od vlakov zabezpečili nadväznú dopravu po Slovensku aj do okolitých krajín,“ priblížil Jančura.

Ďalší impulz v raste počtu cestujúcich očakáva RegioJet v priebehu tohto roka, kedy značku RegioJet začne používať aj medzinárodná sieť žltých autobusov Student Agency. RegioJet sa tak stane najsilnejšou stredoeurópskou vlakovou a autobusovou dopravnou sieťou, spájajúcou kľúčové centrá na Slovensku a v Českej republike s európskymi metropolami. V nasledujúcich rokoch by tak RegioJet mohol prepraviť ročne pätnásť až dvadsať miliónov cestujúcich.

Spoločnosť RegioJet, a. s. so sídlom v Bratislave bola založená v októbri 2010, má základné imanie 25 tis. eur a jej akcionárom je česká spoločnosť Student Agency, k. s. so sídlom v Brne. RegioJet začal prevádzkovať osobnú vlakovú dopravu na trati Bratislava – Dunajská Streda – Komárno v marci 2012, diaľkové vlaky na trase Bratislava – Žilina – Košice v decembri 2014, diaľkovú autobusovú linku Banská Bystrica – Nitra – Bratislava vo februári 2015 a medzištátnu autobusovú linku z Bratislavy do Viedne vlani v novembri.

Súvisiace články

Aktuálne správy