Dôvera nemeckých spotrebiteľov stagnovala

Nálada medzi spotrebiteľmi v najväčšej európskej ekonomike podľa agentúry GfK zostáva celkovo pozitívna

Dôvera nemeckých spotrebiteľov podľa aktuálneho prieskumu zameraného do budúcnosti stagnuje. Index dôvery pre február, ktorý zverejnila v stredu agentúra GfK, zotrval na hodnote 9,4 bodu z predchádzajúceho mesiaca. Celkovo však nálada medzi spotrebiteľmi v najväčšej európskej ekonomike zostáva pozitívna. „Napriek početným rizikám vrátane hrozby teroristických útokov a utečeneckej krízy spotrebitelia naďalej očakávajú, že nemecká ekonomika bude v najbližších mesiacoch pokračovať v miernom raste,“ uviedol analytik GfK Rolf Bürkl. Podľa predbežných údajov nemecká ekonomika vlani rástla najrýchlejším tempom za štyri roky, keď posilnila o 1,7 %. Motorom rastu bola súkromná spotreba a prispelo k nemu aj zvýšenie verejných výdavkov v dôsledku utečeneckej vlny, ktorá do Nemecka prilákala rekordných vyše 1 mil. nových imigrantov.

Očakávania spotrebiteľov v oblasti osobných príjmov do najbližších 12 mesiacov sa mierne zhoršili, celkovo však vďaka rastúcom mzdám a nízkej inflácii podľa agentúry GfK zostávajú vysoké. Medziročná harmonizovaná inflácia v decembri spomalila na 0,2 %. Za celý rok 2015 ceny vzrástli iba o 0,1 %, čo predstavuje v Nemecku najnižšiu mieru inflácie v zaznamenanej histórii.

Súvisiace články

Aktuálne správy