Predaj áut v Európskej únii vlani vzrástol o 5,7 %

Po šiestich rokoch poklesu sa predaj automobilov na trhu Európskej únie v minulom roku zvýšil na 12 550 771

Registrácia osobných áut v Európskej únii v roku 2014 po šiestich rokoch poklesu vzrástla o 5,7 %. Išlo však o výsledok vládnych stimulov, daňových úľav a toho, že spotrebitelia sa preorientovali na lacnejšie značky, ako je napríklad Dacia. Rast predaja áut v Španielsku o 18 % a zvýšenie počtu registrácií vo Veľkej Británii o 9,3 % pomohli tomu, že v Európskej únii sa vlani predalo 12 550 771 automobilov. Informovalo o tom v piatok Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA).

Predaj áut v EÚ v minulom roku však smerom nahor výrazne posunul najmä dopyt zo strany firiem a nie naozajstné zotavenie spotrebiteľskej dôvery. Nákup súkromnými osobami bol podľa analytika spoločnosti Ernst & Young Petera Fussa najslabší od roku 2000. „Európsky trh s autami sa odráža od dna, ale ide iba o postupné vynáranie sa z krízového režimu,“ konštatoval Fuss.

Na západoeurópskou trhu, ktorý okrem Európskej únie zahŕňa aj krajiny Európskeho združenia voľného obchodu (EFTA), ako sú Švajčiarsko, Nórsko a Island, registrácia osobných áut vlani vzrástla o 5,4 % na 13 006 451 áut. Predaj značky Dacia, ktorú vlastní Renault, v roku 2014 posilnil o 23,3 %. Predaj značky Seat patriacej do skupiny Volkswagen sa zvýšil o 14 %. Predaj luxusných značiek Audi, BMW a Mercedes stúpol o menej ako o 6 %.

Súvisiace články

Aktuálne správy