RegioJet potvrdil, že chce prevádzkovať IC vlaky na Slovensku

Český súkromný vlakový dopravca RegioJet plánuje na trase Bratislava - Žilina - Košice prevádzkovať štyri páry IC vlakov denne od 14. decembra tohto roka. Chce ich pritom prepojiť so svojou doterajšou diaľkovou linkou z Prahy do Žiliny, ktorú chce tiež predĺžiť do Košíc

Najväčší súkromný vlakový prepravca v Českej republike a na Slovensku RegioJet začal oficiálne s prípravami na vstup do vnútroštátnej diaľkovej dopravy v SR. Spoločnosť to v pondelok potvrdila s tým, že na trase Bratislava – Žilina – Košice plánuje prevádzkovať štyri páry IC vlakov denne od 14. decembra tohto roka, kedy začne platiť nový grafikon vlakovej dopravy. Chce ich pritom prepojiť so svojou doterajšou diaľkovou linkou z Prahy do Žiliny, ktorú chce tiež predĺžiť do Košíc. „Naším cieľom je, aby sme od zmeny cestovného poriadku v decembri 2014 ponúkli na tejto trase o triedu lepšie služby, aké zákazníci poznajú z našich diaľkových vlakov na trase Žilina – Čadca – Ostrava – Praha,“ informoval Radim Jančura, majiteľ holdingu Student Agency, do ktorého spoločnosť RegioJet patrí.

V spojitosti s komerčnou prevádzkou IC vlakov medzi Bratislavou a Košicami, na ktoré nebude štát prispievať, predpokladá RegioJet zamestnať „stovky ďalších zamestnancov“. Pôjde o personál vo vlakoch, v predajniach a prevádzke. Spoločnosť chce poskytnúť prácu aj dodávateľom v SR. Okrem Bratislavy, Žiliny a Košíc budú jej žlté vlaky zastavovať v ďalších významných mestách na trase. RegioJet, ktorý dva roky zabezpečuje osobnú vlakovú dopravu medzi Bratislavou a Komárnom, počíta so spoluprácou a korektnými vzťahmi so štátnou Železničnou spoločnosťou Slovensko, a.s. (ZSSK). Tá v súčasnosti prevádzkuje na hlavnej slovenskej železničnej trati Bratislava – Žilina – Košice štyri páry IC vlakov.

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), ktoré spravujú infraštruktúru, potvrdili, že RegioJet požiadal o pridelenie vlakov na trati Bratislava – Košice 10. apríla. „V súčasnosti ŽSR posudzujú žiadosť RegioJetu vzhľadom na kapacitné možnosti infraštruktúry,“ informovala v pondelok hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková. Podľa harmonogramu prípravy nového grafikonu vlakovej dopravy 2014/2015 železnice rozhodnú o žiadosti RegioJetu do 25. júla. Licenciu udeľuje Dopravný úrad SR. Vlaky v osobnej doprave na trati Bratislava – Košice vlani najazdili 9,632 mil. kilometrov, čo je 30,61 % z celkových minuloročných výkonov v SR 31,467 mil. vlakových kilometrov.

Súvisiace články

Aktuálne správy