Čipom proti falzifikátom: Telefónom zistíte, či je kúpený odev pravý

, quartz Foto: moncler

Moncler je drahá značka, ale stále získava na popularite. Hlavne vďaka high-end výrobkom, teda zimným odevom pre "polárne expedície". Ale ak napríklad za vetrovku zaplatíte viac ako tisíc dolárov, chcete mať istotu, že to nie je falzifikát.

Samozrejme, že tak, ako aj iný drahý tovar, stáva terčom falšovateľov, najmä v Číne. Tento problém prerástol do takých rozmerov, že taliansko-francúzska luxusná značka zaviedla nový technologický nástroj pre boj proti falzifikátom. Počnúc modelovým radom jar-leto 2016, bude každý z produktov Moncler vybavený rádiofrekvenčnou identifikáciou, vďaka RFID čipu si zákazníci budú môcť overiť pravosť prostredníctvom aplikácie. Ide o identickú technológiu, ktorá umožňuje ľuďom platiť pomocou telefónov. Čip bude mať aj QR kód, po zoskenovaní si klienti porovnajú dáta na webových stránkach výrobcu.

Problém falzifikátov je obrovský pre nejednu módnu značku. Európsky úrad pre harmonizáciu vnútorného trhu (OHIM) odhaduje, že falzifikáty stoja európske značky 9,7 % ich tržieb každý rok, celkovo to bolo v roku 2015 28,7 miliardy dolárov. Strata z predaja sa premietla aj do úbytku pracovných miest vo všetkých častiach módneho priemyslu. Čína je zdrojom viac ako dvoch tretín týchto falzifikátov, podľa OHIM.

V novembri pekinský súd udelil pokutu vo výške 3 miliónov juanov (asi 470 000 dolárov) ako náhradu škody, ktorú Čína spôsobila porušením práv vzťahujúcich sa k ochrannej známke, keď predávala bundy s logom Moncler. Moncler dal zároveň vypnúť aj viac než tisíc webových stránok, pomocou ktorých sa falzifikáty predávali.

Nový prístup Moncler sa nemusí úplne vyriešiť problémy falzifikátov, ale ponúka svojim zákazníkom oveľa jednoduchší model, ako si overiť pravosť kúpeného výrobku bez potreby dôkladného vyhľadávania indikácií na webe. Teoreticky tak ukázali cestu aj pre ostatné módne značky ako je Louis Vuitton, či Chanel.

Súvisiace články

Aktuálne správy