Trnavská automobilka ponúkne zamestnancom individuálne dohody

Ani po viac ako ôsmich mesiacoch vyjednávania vedenie trnavskej automobilky Stellantis nenašlo dohodu s Odborovým zväzom (OZ) KOVO na znení kolektívnej dohody.

Ani po viac ako ôsmich mesiacoch vyjednávania vedenie trnavskej automobilky Stellantis nenašlo dohodu s Odborovým zväzom (OZ) KOVO na znení kolektívnej dohody. Ako informoval hovorca automobilky Peter Švec, zamestnancom preto začne od budúceho týždňa ponúkať individuálne dohody, ktorými sa zvýši pohyblivá zložka odmeňovania, získajú nárok na bonus, vyplatenie podielu na zisku za rok 2021 a zachovaná bude časť benefitov.
Nezhody pretrvávajú podľa hovorcu hlavne v otázkach dĺžky trvania dohody, flexibility a odmeňovania. "Napriek tomu, že sociálny partner označil 13. kolo vyjednávania zo záveru minulého týždňa za posledné, automobilka je ochotná ďalej rokovať," uviedol Švec. Trvá však podľa hovorcu na takých podmienkach odmeňovania, ktoré zvýšia konkurencieschopnosť závodu, podmienky na získanie investícií do budúcich modelov. Kritériami úspechu vo zvyšujúcej sa vnútro-koncernovej súťaži sú tri kľúčové faktory – ekonomická výkonnosť, flexibilita a kvalita.
"Náš partner pri rokovacom stole akoby takmer nevnímal kontext bezprecedentnej covidovej krízy, pre ktorú sme vlani stáli 55 dní a dnes ju začíname opäť cítiť cez výpadky dodávok dielov. Je tu enormný tlak na znižovanie emisií CO2, zvyšujúca sa vnútrokoncernová konkurencia a fakt, že Trnava stále nemá investíciu do nového modelu," konštatoval Martin Dzama, zástupca generálneho riaditeľa a zodpovedný za výrobu v automobilke.
Platnosť dvoch príloh kolektívnej zmluvy – sociálneho programu a flexibility končí podľa informácií hovorcu 31. marca. Súčasťou ponuky individuálnych dohôd bude vyplatenie bonusu vo výške 150 eur či podielu na zisku za rok 2021, zvýšenie individuálnej prémie o 10 eur mesačne, zachovanie príspevkov zamestnávateľa na doplnkové dôchodkové sporenie či životné a úrazové poistenie, ale aj záväzok zamestnancov odpracovať nadčasové hodiny a zachovanie odstupného nad rámec zákonníka práce.
Švec doplnil, že napriek výpadku výroby viac ako 72.000 vozidiel v prvej polovici roka 2020 automobilka splnila všetky záväzky doterajšej kolektívnej dohody. Priemerná mzda operátorov výroby vyplatená v roku 2020 dosiahla 1355 eur pred zdanením vrátane prémií a príplatkov a bola o 64 eur (o 4,96 %) vyššia ako v roku 2019. Celková priemerná mesačná mzda bez manažmentu dosiahla v roku 2020 výšku 1684 eur pred zdanením (vrátane prémií a príplatkov) a bola o 52 eur (o 3,19 %) vyššia ako v roku 2019.

Súvisiace články

Aktuálne správy