Zisk Unileveru v roku 2023 klesol

Holandsko-britský výrobca spotrebného tovaru Unilever vo štvrtok oznámil pokles zisku aj tržieb v minulom roku 2023. Prispel k tomu rast nákladov, ktorý odštartovala pandémia ochorenia COVID-19 a urýchlila vojna na Ukrajine.

Unilever uviedol, že jeho zisk po zdanení klesol v minulom roku o 15 % na 6,49 miliardy eur alebo 2,56 eura na akciu zo 7,64 miliardy eur alebo 2,99 eura na akciu v predchádzajúcom roku. Výsledky za predchádzajúci rok zahŕňali príjem vo výške 2,3 miliardy eur z odčlenenia divízie čajov.

Ale tzv. základný prevádzkový zisk výrobcu mydla Dove či majonézy Hellmann’s za celý rok 2023 vzrástol o 2,6 % na 9,9 miliardy eur a jeho základná prevádzková marža stúpla o 60 bázických bodov na 16,7 %. Napriek tomu tento výsledok nesplnil očakávania analytikov, ktorí predpovedali koncernu prevádzkový zisk vo výške 10,4 miliardy eur maržu 16,9 %.

Tržby v roku 2023 klesli o 0,8 % na 59,60 miliardy eur zo 60,07 miliardy eur v roku 2022. Unilever vlani zvýšil ceny všetkých svojich produktov v priemere o 6,8 %.

Pri pohľade do budúcnosti, na finančný rok 2024, Unilever očakáva, že základný rast predaja bude v rámci rozpätia 3 % až 5 % s väčšou rovnováhou medzi objemom a cenou. Spoločnosť očakáva mierne zlepšenie základnej prevádzkovej marže za celý rok.

Unilever uviedol, že v roku 2023 vrátil akcionárom 5,9 miliardy eur prostredníctvom dividend a spätného odkúpenia akcií. Štvrťročná predbežná dividenda za 4. štvrťrok zostáva na úrovni 0,4268 eura.

Spoločnosť Unilever zároveň schválila program spätného odkúpenia akcií až do výšky 1,5 miliardy eur, ktorý sa má uskutočniť v roku 2024, pričom jeho spustenie sa očakáva v 2. štvrťroku.

Viac o téme: pokles tržieb, pokles zisku, spotrebný tovar, Unilever, výrobcovia

Súvisiace články

Aktuálne správy