Najhodnotnejšou značkou je Apple, nasledujú Google a Microsoft

Najhodnotnejšou značkou na svete je Apple, za ním nasledujú Google a Microsoft, ktorý minulý rok predbehol Amazon na treťom mieste. Medzi netechnologickými značkami sa na prvé miesto dostal McDonald’s a do prvej desiatky sa vrátila Coca-Cola. Vyplýva to z rebríčka BrandZ 100 najhodnotnejších značiek na svete, ktorý zostavila výskumná spoločnosť Kantar.

Indexu stále dominujú značky zo Spojených štátov. Do prvej desiatky sa dostali len čínska mediálna spoločnosť Tencent a francúzsky predajca luxusného tovaru Louis Vuitton.

Celková hodnota 100 značiek je 6,9 bilióna USD, čo predstavuje 20-percentný pokles v porovnaní s rokom 2022. Iba 16 značiek v prvej stovke vykázalo rast svojej hodnoty.

Technologických značiek je väčšina

V prvej stovke sú opäť najviac zastúpené technologické značky. Ako najodolnejšie voči výkyvom trhu sa však ukazujú kategórie luxusného tovaru, rýchleho občerstvenia a potravín a nápojov.

Desať najhodnotnejších obchodných značiek sveta:

PoradieZnačkaHodnota v roku 2023 v mld. USDMedziročná zmena hodnoty v mld. USD
1.Apple880,455-67
2.Google577,683-242
3.Microsoft501,856-110
4.Amazon468,737-237
5.McDonald’s191,109-5
6.Visa169,092-22
7.Tencent141,020-73
8.Louis Vuitton124,822+1
9.MasterCard110,631-6
10.Coca-Cola106,109+8

Viac o téme: Apple , Google , Microsoft , obchodné značky , značkové výrobky

Súvisiace články

Aktuálne správy