Najhodnotnejšou značkou na svete je Apple, za ním nasledujú Google a Microsoft, ktorý minulý rok predbehol Amazon na treťom mieste. Medzi netechnologickými značkami sa na prvé miesto dostal McDonald’s a do prvej desiatky sa vrátila Coca-Cola. Vyplýva to z rebríčka BrandZ 100 najhodnotnejších značiek na svete, ktorý zostavila výskumná spoločnosť Kantar.
Indexu stále dominujú značky zo Spojených štátov. Do prvej desiatky sa dostali len čínska mediálna spoločnosť Tencent a francúzsky predajca luxusného tovaru Louis Vuitton.
Celková hodnota 100 značiek je 6,9 bilióna USD, čo predstavuje 20-percentný pokles v porovnaní s rokom 2022. Iba 16 značiek v prvej stovke vykázalo rast svojej hodnoty.
Technologických značiek je väčšina
V prvej stovke sú opäť najviac zastúpené technologické značky. Ako najodolnejšie voči výkyvom trhu sa však ukazujú kategórie luxusného tovaru, rýchleho občerstvenia a potravín a nápojov.
Desať najhodnotnejších obchodných značiek sveta:
Poradie | Značka | Hodnota v roku 2023 v mld. USD | Medziročná zmena hodnoty v mld. USD |
---|---|---|---|
1. | Apple | 880,455 | -67 |
2. | 577,683 | -242 | |
3. | Microsoft | 501,856 | -110 |
4. | Amazon | 468,737 | -237 |
5. | McDonald’s | 191,109 | -5 |
6. | Visa | 169,092 | -22 |
7. | Tencent | 141,020 | -73 |
8. | Louis Vuitton | 124,822 | +1 |
9. | MasterCard | 110,631 | -6 |
10. | Coca-Cola | 106,109 | +8 |