Na tri týždne zverejnila Nadácia F. A. Hayeka internetovú stránku Politický supermarket, na ktorej si mohli návštevníci overiť program ktorej politickej strany je najbližší ich vlastným názorom. Navštívilo ju 110-tisíc ľudí a otestovalo sa 102,6 tisíca návštevníkov stránky. Samotný test pozostával z dvadsiatich jednoduchých otázok, drvivá väčšina návštevníkov (96 percent) sa vyjadrila ku všetkým z nich.
Z odpovedí respondentov na otázky voličského testu vyplývajú tieto závery:
– Z porovnania názoru na to, či respondenti kladú dôraz na silný sociálny štát a sociálne istoty alebo na osobnú slobodu jednotlivca vyplýva, že slovenská spoločnosť je v tejto otázke rozpoltená. Mierne (53 verzus 47 percent) víťazí príklon k osobnej slobode.
– Takmer dve tretiny občanov sú za zachovanie rovnej dane z príjmu. Podobný pomer, až 61 percent respondentov, je proti opätovnému zavedeniu dane z divi…
Celý článok si môžete prečítať tu »».