PepsiCo núti situácia uskutočniť úsporný program

New York 12. februára (TASR) – Koncern PepsiCo v zápase s konkurenčnou Coca-Colou pristupuje k výrazným úsporným opatreniam. Prepustením 8700 pracovníkov a ďalšími krokmi má do roku 2014 znížiť náklady asi o 1,5 miliardy USD (1,14 miliardy eur). Prepúšťanie 3 % z celkového počtu zamestnancov sa uskutoční v závodoch PepsiCo v 30 krajinách.
Úspory v potravinárskom koncerne sú naliehavé napriek tomu, že PepsiCo dosiahla vlani medziročný rast zisku 2 % na 6,5 miliardy USD. Výnosy vzrástli dokonca o 15 % na 66 miliárd USD. Usporené prostriedky sa použijú na podporu predaja a ďalšie marketingové akcie. Už v tomto roku sa majú zvýšiť tieto výdavky o 600 miliónov USD. Z nich sa použije väčšina v Spojených štátoch, kde je boj o zákazníka mimoriadne ostrý.
"Rok 2012 bude rokom prestavby," uviedla šéfka koncernu Indra Nooyiová. PepsiCo sa nemusí brániť len tlaku Coca-Coly, ale musí zvládnuť aj rast cien vstupov. V takomto podnikateľskom prostredí si podnik nemôže jednoducho dovoliť prenášať zdražovanie surovín do spotrebiteľských cien. Finančný šéf koncernu Hugh Johnston zdôraznil, že sa preto museli prijať veľmi tvrdé úsporné opatrenia.
Avšak Coca-Cola zaznamenala vlani silnejší vzostup než PepsiCo. Akcionári PepsiCo nie sú presvedčení o dostatočnej účinnosti prijatých opatrení. Akcie firmy tento týždeň vo štvrtok (9. 2.) klesli o 3 %.
PepsiCo na rozdiel od konkurentky má širší sortiment nápojov. Produkuje aj džúsy, ľadové čaje, iné nápoje a ovocné lupienky.
Informoval o tom nemecký denník Financial Times Deutschland.

Súvisiace články

Aktuálne správy