Vyzerá to tak, že spoločnosť Meta a jej sociálne siete Facebook a Instagram budú nasledovať kroky Muskovho Twitteru a zavedie platené predplatné umožňujúce získať overenie a priamy prístup k zákazníckej podpore.
Ako uvádza web denníka The Wall Street Journal, cieľom Meta Verified, ako sa projekt plateného predplatného nazýva, má podľa šéfa spoločnosti Marka Zuckerberga zvýšiť bezpečnosť a autenticitu služieb spoločnosti. Rovnako má pomôcť začínajúcim tvorcom rozširovať svoju prítomnosť a budovať komunitu rýchlejšie.
Zaujímaš sa o ekonomiku? Vieš písať? Hľadáme práve teba.
Portál oPeniazoch.sk hľadá posily do svojho tímu. V prípade záujmu podrobnosti nájdeš na tejto webovej stránke.
Služba plateného predplatného bude stáť 11,99 amerických dolárov mesačne za účty Facebook a Instagram, do ktorých sa prihlasuje z webového prehliadača, resp. 14,99 dolárov mesačne za predplatné prostredníctvom mobilných zariadení so systémami Android či iOS.
Službu začnú testovať už tento týždeň v Austrálii a na Novom Zélande. „Viac krajín bude nasledovať čoskoro,“ dodal Zuckerberg v príspevku na Facebooku.
Reakcia na dlhodobé probémy?
Hoci šéf spoločnosti Meta a zakladateľ Facebooku iba stručne hovorí, že cieľom je vyššia bezpečnosť a autenticita, tento krok podľa The Wall Street Journal odráža v skutočnosti viacero problémov, ktorým Meta čelí. Už dlhodobo je veľkým problémom množstvo neautentických účtov a stažnosti na ne, rovnako ako nedostupnosť zákazníckeho servisu pre používateľov.
Skutočnosťou je aj to, že spoločnosť čelí prepadu príjmov z reklamy a zavedenie predplatného by jej mohlo pomôcť čiastočne sa odkloniť k novému zdroju príjmov. Meta pritom v decembri uviedla, že len na samotnom Facebooku eviduje dve miliardy aktívnych používateľov a na všetkých svojich platformách, vrátane Instagramu, Whatsappu či Messengeru sú to takmer tri miliardy používateľov.
K podobnému kroku plateného predplatného s overením pristúpil vlani aj Muskov Twitter ako aj spoločnosť Snap na svojej sieti Snapchat.