Poznáte svoje práva pri nakupovaní? Otestujte sa! (kvíz)

, Redakcia

V polovici marca sme si pripomenuli Svetový deň spotrebiteľských práv. Tento deň má svoj pôvod v USA, kde v roku 1962 vtedajší prezident John F. Kennedy vyhlásil štyri základné práva spotrebiteľov. A to právo na bezpečnosť, právo byť informovaný, právo vybrať si a právo byť vypočutý.

Rozsah spotrebiteľských práv sa odvtedy razantne zvýšil. Dnes sprevádzajú každý náš nákup či už fyzicky v obchodoch, alebo v online priestore. Vyznať sa v nich dá niekedy poriadne zabrať. Skúste si otestovať svoj prehľad v našom najnovšom kvíze a možno sa dozviete aj niečo nové!

Radi testujete svoje vedomosti?
Vyskúšajte niektorý z našich ďalších kvízov na tejto stránke!

Peňažná suma dohodnutá pri nákupe a predaji tovaru sa označuje ako?

cena
akcia
zľava

Správna odpoveď!

Nesprávna odpoveď!

Čo musí zákazníkovi vydať každý predávajúci?

doklad o kúpe
potvrdenie o prevzatí peňazí
záručný list

Správna odpoveď!

Nesprávna odpoveď!

Ak sa chcete dozvedieť viac o svojich právach pri nákupoch, otvoríte si:

Zákon o ochrane spotrebiteľa
Zákonník práce
Zákon o dani z príjmov

Správna odpoveď!

Nesprávna odpoveď!

Ktorý štátny orgán má na starosti kontrolu pravidiel ochrany spotrebiteľa?

Slovenská obchodná inšpekcia
Národný inšpektorát práce
Najvyšší kontrolný úrad SR

Správna odpoveď!

Nesprávna odpoveď!

Výrobok, ktorý nespĺňa zákonom stanovené požiadavky a môže spotrebiteľa ohroziť sa označuje ako:

nebezpečný výrobok
neprijateľný výrobok
nepoužiteľný výrobok

Správna odpoveď!

Nesprávna odpoveď!

Ako dlho trvá podľa zákona záručná doba pri predaji?

24 mesiacov
12 mesiacov
6 mesiacov

Správna odpoveď!

Nesprávna odpoveď!

V prípade, ak je zakúpený tovar nekvalitný alebo má funkčnú vadu, môžete si u predávajúceho uplatniť?

reklamáciu
zľavu
sankciu

Správna odpoveď!

Nesprávna odpoveď!

Ako dlhú lehotu má predajca na vybavenie vašej reklamácie?

30 dní
7 dní
90 dní

Správna odpoveď!

Nesprávna odpoveď!

Ak je vada na reklamovanom výrobku neodstrániteľná, môžem od predajcu žiadať:

výmenu veci alebo vrátenie peňazí
zľavu z ceny tovaru
bonus na ďalší nákup

Správna odpoveď!

Nesprávna odpoveď!

Má spotrebiteľ právo žiadať od predávajúceho náhradný tovar počas reklamácie?

nie
áno
záleží od vady tovaru

Správna odpoveď!

Nesprávna odpoveď!

Aká je lehota na odstúpenie od zmluvy pri internetovom predaji?

14 dní
45 dní
90 dní

Správna odpoveď!

Nesprávna odpoveď!

V akej lehote je vám povinný e-shop po odstúpení od zmluvy vrátiť všetky platby?

14 dní
90 dní
365 dní

Správna odpoveď!

Nesprávna odpoveď!

Ako sa nazýva platba v prípade, že platíme až pri doručení objednaného tovaru?

dobierka
neskorá platba
spätná platba

Správna odpoveď!

Nesprávna odpoveď!

Má predávajúci právo žiadať pri reklamácii pôvodný obal od zákazníka?

nie
áno
záleží od ceny tovaru

Správna odpoveď!

Nesprávna odpoveď!

Ako sa označuje súbor pravidiel a podmienok pre zákazníkov, ktoré musí mať na stránke každý e-shop?

všeobecné obchodné podmienky
podmienky doručenia
platobné podmienky

Správna odpoveď!

Nesprávna odpoveď!

Každý e-shop musí pri predaji dbať aj na ochranu osobných údajov zákazníkov, tie sa označujú aj skratkou:

GDPR
FAQ
SEO

Správna odpoveď!

Nesprávna odpoveď!

Share the quiz to show your results !

Subscribe to see your results

Viete, aké máte práva pri nákupoch? Otestujte sa! (kvíz)

Mal som %%score%% z %%total%% správne

%%description%%

%%description%%

Loading...

Viac o téme: kvíz , obchod

Súvisiace články

Aktuálne správy