V polovici marca sme si pripomenuli Svetový deň spotrebiteľských práv. Tento deň má svoj pôvod v USA, kde v roku 1962 vtedajší prezident John F. Kennedy vyhlásil štyri základné práva spotrebiteľov. A to právo na bezpečnosť, právo byť informovaný, právo vybrať si a právo byť vypočutý.
Rozsah spotrebiteľských práv sa odvtedy razantne zvýšil. Dnes sprevádzajú každý náš nákup či už fyzicky v obchodoch, alebo v online priestore. Vyznať sa v nich dá niekedy poriadne zabrať. Skúste si otestovať svoj prehľad v našom najnovšom kvíze a možno sa dozviete aj niečo nové!
Radi testujete svoje vedomosti?
Vyskúšajte niektorý z našich ďalších kvízov na tejto stránke!
Peňažná suma dohodnutá pri nákupe a predaji tovaru sa označuje ako?
Správna odpoveď!
Nesprávna odpoveď!
Čo musí zákazníkovi vydať každý predávajúci?
Správna odpoveď!
Nesprávna odpoveď!
Ak sa chcete dozvedieť viac o svojich právach pri nákupoch, otvoríte si:
Správna odpoveď!
Nesprávna odpoveď!
Ktorý štátny orgán má na starosti kontrolu pravidiel ochrany spotrebiteľa?
Správna odpoveď!
Nesprávna odpoveď!
Výrobok, ktorý nespĺňa zákonom stanovené požiadavky a môže spotrebiteľa ohroziť sa označuje ako:
Správna odpoveď!
Nesprávna odpoveď!
Ako dlho trvá podľa zákona záručná doba pri predaji?
Správna odpoveď!
Nesprávna odpoveď!
V prípade, ak je zakúpený tovar nekvalitný alebo má funkčnú vadu, môžete si u predávajúceho uplatniť?
Správna odpoveď!
Nesprávna odpoveď!
Ako dlhú lehotu má predajca na vybavenie vašej reklamácie?
Správna odpoveď!
Nesprávna odpoveď!
Ak je vada na reklamovanom výrobku neodstrániteľná, môžem od predajcu žiadať:
Správna odpoveď!
Nesprávna odpoveď!
Má spotrebiteľ právo žiadať od predávajúceho náhradný tovar počas reklamácie?
Správna odpoveď!
Nesprávna odpoveď!
Aká je lehota na odstúpenie od zmluvy pri internetovom predaji?
Správna odpoveď!
Nesprávna odpoveď!
V akej lehote je vám povinný e-shop po odstúpení od zmluvy vrátiť všetky platby?
Správna odpoveď!
Nesprávna odpoveď!
Ako sa nazýva platba v prípade, že platíme až pri doručení objednaného tovaru?
Správna odpoveď!
Nesprávna odpoveď!
Má predávajúci právo žiadať pri reklamácii pôvodný obal od zákazníka?
Správna odpoveď!
Nesprávna odpoveď!
Ako sa označuje súbor pravidiel a podmienok pre zákazníkov, ktoré musí mať na stránke každý e-shop?
Správna odpoveď!
Nesprávna odpoveď!
Každý e-shop musí pri predaji dbať aj na ochranu osobných údajov zákazníkov, tie sa označujú aj skratkou:
Správna odpoveď!
Nesprávna odpoveď!
Share the quiz to show your results !
Subscribe to see your results
Mal som %%score%% z %%total%% správne
Loading...