Taliansky módny dom Prada je medzi potenciálnymi záujemcami o kúpu spoločnosti Versace, ktorú materská firma Capri Holding ponúkla na predaj. Informuje o tom taliansky list Il Sole 24 Ore.
Vlani v novembri spoločnosť Tapestry, ktorá vlastní značku Coach, odstúpila od ponuky na kúpu Capri, ktorá okrem iného vlastní tiež značku Michael Kors, za 8,5 miliardy USD. Po tom, ako táto dohoda o vytvorení amerického luxusného konglomerátu stroskotala, najala Capri banku Barclays, aby preskúmala ďalšie strategické možnosti, vrátane predaja značiek Versace a Jimmy Choo, povedali dva informované zdroje agentúre Reuters. Jeden z nich nevylúčil možnosť predaja celej skupiny Capri Holdings.
Podľa správy Prada spolupracuje s bankou Citi. Tá tiež spolupracovala s Pradou v minulosti na projekte dvojitej kotácie, teda obchodovania s akciami firmy na dvoch rôznych burzách súčasne. Z projektu ale nakoniec zišlo. Prada sa na otázku agentúry Reuters odmietla k správe vyjadriť.
V novembri skupina Capri oznámila pokles tržieb, ktorý bol vyšší než sa čakalo. Mohli za to spomalenie dopytu po luxusnom tovare po celom svete a chyby pri realizácii stratégie firmy. Značka Versace sa v minulom fiškálnom roku, teda do konca marca 2024, podieľala na tržbách celej skupiny Capri, ktoré predstavovali 5,2 miliardy USD, pätinou.
Capri Holdings kúpil spoločnosť Versace za zhruba 1,83 miliardy eur
Prada odoláva poklesu odvetvia. Jej tržby v treťom štvrťroku vzrástli pri konštantných výmenných kurzoch o 18 percent.
Značku Versace založil v roku 1978 zosnulý taliansky návrhár Gianni Versace a kreatívnou riaditeľkou je jeho sestra Donatella. Firma je známa odvážnymi, okázalými potlačami, vrátane ikonického motívu Medúzy.
Podľa talianskeho listu jednou z otázok zostáva ocenenie Versace v prípade predaja, pretože luxusný sektor sa teraz potýka s problémami a násobky transakcií nedosahujú úroveň z obdobia spred niekoľkých rokov. Capri Holdings kúpil v roku 2018 spoločnosť Versace za zhruba 1,83 miliardy eur. Značka sa odvtedy rozrástla a v roku 2023 jej tržby predstavovali viac než 1,1 miliardy USD. Jej ďalší rozvoj však zastavil pokles globálneho dopytu po luxusnom tovare.