![](https://openiazoch.zoznam.sk/wp-content/uploads/2024/02/mona-siswanto-Q61Hg6oh_8Q-unsplash-1536x1429.jpg)
Francúzsky módny dom Chanel plánuje otvoriť viac pobočiek v Číne. A to napriek tomu, že Číňania opäť viac cestujú a nakupujú skôr v iných krajinách. Uviedla to dnes podľa agentúry Reuters generálna riaditeľka firmy Leena Nairová. Chanel sa preslávil svojimi tvídovými oblekmi, prešívanými kabelkami a parfumom No. 5.
Nairová si pri nedávnej ceste do Číny všimla, že mladí zákazníci sa zaujímajú o nákupy luxusného tovaru ako o formu dlhodobejšej finančnej investície. „Čína je stále miestom, kde sme, povedal by som, málo rozšírení,“ uviedol finančný riaditeľ Chanelu Philippe Blondiaux. Chanel prevádzkuje v pevninskej Číne 18 módnych butikov, zatiaľ čo iné konkurenčné značky ich majú okolo 40 až 50.
Aktuálne údaje o predaji luxusných značiek za prvý štvrťrok vykázali v pevninskej Číne protichodné výsledky. Odvetvie pritom dúfalo, že tento kľúčový trh mu po skončení pandémie covidu-19 poskytne rastový impulz, pripomenula agentúra Reuters.
Tržby Chanelu
Tržby Chanelu vlani stúpli na porovnateľnej báze o 16 percent na 19,7 miliardy dolárov. Dvojciferný percentuálny rast v Ázii a Európe kompenzoval prudké spomalenie v Spojených štátoch. Spoločnosť zvýšila počet zamestnancov o 14 percent na viac ako 36 500 osôb.
„Rast u čínskych spotrebiteľov sa odohráva skôr v Európe a v Japonsku a samozrejme oveľa menej v pevninskej Číne,“ povedal Blondiaux. V niektorých posledných týždňoch podľa neho čínski turisti v Japonsku tvorili až polovicu tržieb v tejto krajine.