Čínski internetoví predajcovia ponúkajú pre ekonomickú krízu lacnejšie tovary

Veľkí internetoví predajcovia v Číne masívne zlacňujú. Vychádzajú v ústrety zákazníkom, ktorí sa stretávajú s ekonomickou neistotou a pídia sa po tovare v akciách. Postup sa firmám ako Alibaba a JD.com vypláca, ich výsledky v druhom štvrťroku prekonali odhady, napísal americký denník The Wall Street Journal (WSJ).

Veľké čínske internetové obchody sa tento rok vo väčšej miere púšťajú do zľavových akcií, ku ktorým aktívne povzbudzujú predajcov, s ktorými spolupracujú. V máji spustila vlajková loď spoločnosti Alibaba, platforma Taobao, v aplikácii akciu „Taobao dobrá cena“. Používatelia si na nej môžu kúpiť lacný tovar, ako sú máslové sušienky za 40 centov (zhruba deväť Sk) za škatuľku a gumené rukavice za 14 centov za pár.

Firma začala veľký tlak na nábor obchodníkov

Pri nákupnej akcii organizovanej každý rok 18. júna požadovalo Taobao od obchodníkov, aby ponúkali na svoj tovar aspoň desaťpercentnú zľavu. Tovar za nižšie ceny alebo s výraznejšími zľavami potom tiež platforma uprednostňovala. Spoločnosť JD.com začiatkom roka spustila dotačný program za 1,4 miliardy dolárov (4,2 miliardy eur) s názvom „Každý deň nízka cena“, ktorý ponúka zľavy na tovar. Zároveň firma začala veľký tlak na nábor obchodníkov, ktorí na jej webe tovar ponúkajú.

„Snažíme sa užívateľom poskytnúť skúsenosť, že dobrý tovar nemusí byť drahý,“ povedala tento mesiac v rozhovore s analytikmi generálna riaditeľka Taobao a Tmall Group, čínskej obchodnej pobočky Alibaby, Trudy Daiová. Dodala, že jej platformy zaznamenali rýchly rast počtu kupujúcich z menších miest, ktorí sú citliví na cenu, a tiež medzi mladými a staršími ľuďmi.

Čína, investície, Európa, automobilový priemysel, spotrebné tovary
Ilustračné foto. Foto: pixabay.com/PublicDomainPictures

Ekonomika sa v Číne po kríze spôsobenej pandémiou covidu-19 zotavuje veľmi pomaly. V júli sa spotrebiteľské ceny v druhej najväčšej svetovej ekonomike prvýkrát za dva roky dostali do deflácie, ďalšie kľúčové údaje z minulého mesiaca potom ukázala spomaľujúci rast výdavkov spotrebiteľov a podnikov. Nezamestnanosť medzi mladými ľuďmi stúpala v posledných mesiacoch na rekordné hodnoty a v júni dosiahla 21,3 percenta. V deň, keď sa očakávalo, že Peking zverejní júlové číslo, úrady zverejňovanie týchto údajov pozastavili.

Spoločnosť JD.com minulý týždeň oznámila nárast tržieb

Alibabe a JD.com sa zatiaľ ich postup vypláca, píše WSJ. Obe spoločnosti po zverejnení hospodárskych výsledkov za uplynulý kvartál prekonali očakávania trhu. Spoločnosť JD.com minulý týždeň oznámila nárast tržieb za druhý štvrťrok o 7,6 percenta, čo je jeden z najrýchlejších nárastov za posledný rok. Zľavový program podľa jeho manažérov pritiahol nových zákazníkov, zvýšil frekvencie nákupov a priemernú hodnotu objednávky. Alibaba zvýšila zisk v prvom finančnom štvrťroku medziročne o 51 percent na 34,33 miliardy jüanov (zhruba 105 miliárd Kč). Tržby stúpli o 14 percent na 234,16 miliardy jüanov.

Viac o téme: Čína , ekonomika , internetový obchod , kríza , predaj , tovar , tržby

Súvisiace články

Aktuálne správy